Nove quoty (was Re: Quota neraguje)

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Pátek Listopad 8 08:24:57 CET 2002

->> Ja mam debian 3 ale pouzivam stare quoty... skusal som konvert na nove
->> ale vypapuloval mi cosi.

->  Dalo by se zjistit co? Docela by me to zajimalo...

hmmm teraz nic, len exitol so statusom 1, subor ma velkost 32B co sa mi
velmi malo na to ze som tam mal 18 userov s quotami...
aj som to trasoval ale ...

->> to znamena iba linux-ac verzie?
->  To jsou kernely, ktere vydava Alan Cox (presneji Alan Cox vydava
-> dodatecne patche ke kernelu, ktere obsahuji nektere nove veci).

yo, takze vo vanilla kerneli resp debianovskych balikoch (Teda bez ac
patchov) 2.4.18 to nepojde vsak?

->> 1. tare quoty nemali 32bit UID ???
->  Nemely.

Aha... to chapem

->> 2. quoty pre roota nie je skor problem quota subsystemu?
->  Tuhle otazku jsem nejak nepochopil.

No, quota roota je quota usera s UID 0 a na to predsa netreba menit format.
Na to staci zmenit kernel aby aj rootovi ratal quotu. Alebo bol principialny
problem? bola quota usera 1 na indexe 0 quota suboru?

->> 3. naco je radix tree? setri to miesto v porovnani so starym formatom
->> suborov?

->  Tak se to asi rici neda. Stary format pouzival derave soubory -> quota
->  pro UID N byla ulozena v souboru na pozici N*sizeof(prislusna struktura).

Ano, ale je to najefektivnejsi a najjednoduchsi sposob ukladania quot...
ak niekto neprideluje uid nahodne medzi 0 a 4294967295 tak by tu nemal byt
problem... ak niekto systematicky prideluje UID po jednom, nemal by v tom
byt velky problem...

->  Pokud ale UID zacnou byt velka, tak zacnou byt velke i ty soubory a uz
->  se s nimi neda rozumne pracovat (napr. quotacheck(8), ktery je musi
->  projit cele trva moc dlouho). Takze novy format s radix tree sice
->  fyzicky obvykle zabere vice mista, ale vysledny soubor je mensi.

ale plati to hlavne kvoli tomu co som popisal vyssie, vsak?
 Nothing is fool-proof to a talented fool.