ipchains, aktivni ftp, vece masquarad

Zdenek Lukes lukes2 na kn.vutbr.cz
Úterý Listopad 12 19:46:17 CET 2002

Mam takovy maly problem s aktivnim ftp. mam sit, kterou dale routuji pres 3 routery (mikrovlny) na tretim routeru je pripojena posledni sit kde je ftpserver.
Z tohoto duvodu mam na kazdem routeru forwarduji port 21 na dalsi aby presel az na ftp server. Vse je postaveno na maskarade a na kazdem routeru mi bezi maskarada a modul pro ftp, ale nemuzu porad prijit na to jak nastavit aktivni ftp, muze mi nekdo poradit, ipchains se zas tam moc nevyznam.

Forwardovani portu je reseno pres portfw.

naspatveni maskarady na jednom routeru:

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -i eth0 -j MASQ
/sbin/modprobe ip_masq_ftp
/sbin/modprobe ip_masq_raudio
/etc/rc.d/init.d/portfwd start

Dik LUKIN