znovu PCI modem snad naposled

Ctirad Fertr phanatic na volny
Středa Listopad 13 17:20:37 CET 2002

> Zalezi na tom. Modem na seriovem portu (i 16550) pomaly stroj brzdi.

To se mi nezda a ani moje dlouholete zkusenosti nic takoveho nenaznacuji
(respektive naznacuji pravy opak).

> Modem na PCI ho tolik nebrzdi.

To je absurdni. PCI modemy jsou z 99.9% softwarove/win modemy, ktere zhltnou
solidni kus procesoroveho casu aby vubec mohly fungovat.

> Navic po seriovem portu z modemu nedostanete vic
> nez 112kb, kdezto z PCI modemu ano.

To je ale pouze teorie. Limitujicim faktorem je stejne propustnost tydlifoni
lnky, ktera je pri pouziti protokolu v90(2) a kvalitni digitalni linky cca
50kbps. K tomu je samozrejme potreba pripocitat kompresi, ktera muze mit az
tri vrstvy. Prvni na urovni vlastniho protokolu na kterem bezi komunikace
mezi modemy, druha na urovni PPP a treti na urovni prenasenych souboru (html
komprimovane gzipem, kompresene archivy, atd..). Pricemz ale ty druhe dve
probihaji az uvnitr pocitace, takze data po seriaku tecou uz komprimovana. Z
toho plyne, ze by efektivita komprese probihajici primo v modemu musela byt
stabilne vetsi nez 2:1 aby seriovy port bezici na 115kbps delal uzke hrdlo.
O tom ale velmi pochybuji.

Jinak vyhody serioveho modemu jsou nesporne:
+ da se pripojit k cemukoliv vcetne exotickych a zapomenutych platforem
+ da se snadno rozchodit pod jakymkoliv OS.
+ da se snadno prohazovat mezi nekolika pocitaci
+ nezabere drahocenne PCI sloty
+ diky LEDkam je videt co se na lince deje.
+ po skonceni session se vypne tlacitkem, takze nehrozi, ze si jeden
nejmenovany system bude v me nepritomnosti vytacet co chce, kdy chce a kam
chce.

Ctirad