pgp ve skriptu

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Listopad 14 09:20:15 CET 2002

On 13/11/2002, mk wrote:

> Chci napsat skript, ktery zasifruje <napr. pgp -c soubor> celou
> adresarovou strukturu, ale potrebuji aby si pgp bral hesla napr. pres
> rouru <echo -e "heslo\nheslo"|pgp ...> hesla mam totiz v souboru
> a uzivatel, ktery s nim manipuluje je nezna.

Pokud by to mohlo byt gnupg, tak to ma prepinac --passphrase-fd, za nimz
nasleduje cislo filedescriptoru, z nejz se ma passphrase nacist. Takze
by napriklad melo fungovat

echo "heslo" | gpg ... --passphrase-fd 0 ...

Pokud se pouzije echo jako interni prikaz shellu, nemelo by snad (tise
predpokladam) figurovat nikdy ve vypisu procesu, takze by heslo nemelo
byt nikde videt.

Jestli nema pgp neco podobneho, to bohuzel netusim.

> Dale bych chtel odstranit jakykoliv vypis programu pgp tj. aby
> nevypisoval:

Opet k gnupg: existuje prepinac -q, ktery by mel potlacit vetsinu
hlaseni. Jinak je samozrejme mozne vystup presmerovat do souboru nebo
/dev/null: gnupg .... 2>&1 >/dev/null

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka