HP Omnibook xt6200

Novikmec Jozef Novikmec na leciva.cz
Čtvrtek Listopad 14 11:27:21 CET 2002

Dobry den,

> Mam novy HP Omnibook xt6200, je to celkem prima stroj, ale ma to maly
> hacek, nefunguje mi monitor napeti baterie (apmd). Nainstalovan mam
> zatim "cisty RedHat 8.0".

ako vidim problemy s novym notebookom nemam len ja:-). Podla mojich info,
nove notebooky nepodporuju alebo podporuju nejako divne APM. Podporuju ale
ACPI, co je nieco ako nastupca APM.

Takze riesenie: do jadra prikompilovat ACPI, zrusit APM (aj ked v manualoch
sa pise ze to netreba, mam take skusenosti ze APM startuje skor, a potom
ACPI zahlasi ze uz nema co robit lebo je spustene APM) a dostanete aspon
ciastocnu podporu monitoringu baterii. Pouzivam KDE a v klaptopdaemon mi to
zobrazuje bateriu, jej stav aj ked obcas bo zblbne a vypise ze bateria je
vybita, ale ked chvilu pockam, tak o chvilu je to OK. Problem je v tom ze k
ACPI sa pristupuje cez /proc/acpi a ked to skusam len tak catovat, obcas sa
stane ze odmietne vypisat info. Predpokladam ze toto sa stane aj tomu
programu a on zahlasi ze bateria je vybita. Ked si najdem chvilu cas,
planujem navrhnut iny algoritmus kontroly, teda napr. az ked 3x po sebe
vypise ze bateria je vybita s tym ze hodnoty stale klesaju a predtym nebola
bateria nabita na 60% to vypise ze je vybita a podobne.

Na svojom notebooku (Fujitsu-Siemens C1020) som ale nerozbehal suspend a uz
vobec nie hybernaciu. (nie je cas:-))) Zatial mi staci ze vidim ze ako je to
s bateriou a ked uz konci tak vypinam alebo pripajam zdroj:-)