ISDN na linuxu - balicek euroISDN na Sprint

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Čtvrtek Listopad 14 14:00:47 CET 2002

Zdeněk Böhm wrote/napsal:
: >    Mám ale pocit, že na mém starém notebooku - Pentium 100MHz jsem
: > nemohl sériový modem pustit 115200 kvůli propustnosti sériového portu a
: > procesoru - aspoň mi to tvrdil ten pán, co mi ten modem demonstroval,
: > takže bez záruky. Pokud někdo ví více, tak ať se klidně ozve...
:
: Nebyl problem v tom, ze tam "ridil" seriovy port starsi obvod (8250?) a ne
: dneska pouzivany 16550? Tam je pak problem v tom, ze 8250 nema kes, kdezto
: 16550 ma kes 16 byte. Problem je v tom (bylo mi kdysi vysvetleno v tehle
: konferenci), ze port s 8250 pri prijeti znaku generuje preruseni, ale nez ho
: OS stihne obslouzit, tak uz je tam mezitim jiny byte a stary je v prachu,
: kdezto port s 16550 vygeneruje preruseni a zatim sklada prichozy byte do
: kese a OS to stihne obdelat, nez se naplni tech 16 byte.
: Imho tohle mohl byt problem vaseho (nebo tveho, pokud si vzpominas, kdysi
: jsme se potkali na jedne akci na chate u Lazanek a tykali si :-)) notebooku.
: Na desktopech uz nekdy od 486DX2/66 byly 16550. Poznat se to da snadno -
: jakmile je ser.port na ISA pridavne karte, vetsinou bude problem. Jakmile je
: integrovany na desce, ktera ma i PCI sloty, je to spolehlive v pohode.

  BINGO!  Díky za nakopnutí. Tyto features znám, ale u toho noteooku mne
to nějak nedošlo... Byl tam sice 16550, ale nejspíš ta verze, která nemá
cache a to byl ten problém.

  Díky, není nad to se jednou za čas pořádně ztrapnit :-)

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
Tacoma Computers, Staňkova 18a, Brno, CZ                http://www.tac.cz/