ISDN na linuxu - balicek euroISDN na Sprint

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Čtvrtek Listopad 14 13:22:37 CET 2002

>    Mám ale pocit, že na mém starém notebooku - Pentium 100MHz jsem
> nemohl sériový modem pustit 115200 kvůli propustnosti sériového portu a
> procesoru - aspoň mi to tvrdil ten pán, co mi ten modem demonstroval,
> takže bez záruky. Pokud někdo ví více, tak ať se klidně ozve...

Nebyl problem v tom, ze tam "ridil" seriovy port starsi obvod (8250?) a ne
dneska pouzivany 16550? Tam je pak problem v tom, ze 8250 nema kes, kdezto
16550 ma kes 16 byte. Problem je v tom (bylo mi kdysi vysvetleno v tehle
konferenci), ze port s 8250 pri prijeti znaku generuje preruseni, ale nez ho
OS stihne obslouzit, tak uz je tam mezitim jiny byte a stary je v prachu,
kdezto port s 16550 vygeneruje preruseni a zatim sklada prichozy byte do
kese a OS to stihne obdelat, nez se naplni tech 16 byte.
Imho tohle mohl byt problem vaseho (nebo tveho, pokud si vzpominas, kdysi
jsme se potkali na jedne akci na chate u Lazanek a tykali si :-)) notebooku.
Na desktopech uz nekdy od 486DX2/66 byly 16550. Poznat se to da snadno -
jakmile je ser.port na ISA pridavne karte, vetsinou bude problem. Jakmile je
integrovany na desce, ktera ma i PCI sloty, je to spolehlive v pohode.

S pozdravem Zdenek Bohm