Doporucte editor (prosim bez flamewar :-))

Pavel XPJ Jisl pavel na cetoraz.info
Úterý Listopad 19 22:02:40 CET 2002

Zdravim,

,+---[ Dne út 19. listopad 2002 14:13 Zdeněk Böhm napsal(a) ]---+'
|  Zdravim,
|
|  doted jsem pouzival na editaci html a php Quantu, nebyla zrovna prave
|  orechove (zbytecne moc nevyuzitelnych vlastnosti), ale nestvala me tolik,
|  aby me vyburcovala k hledani alternativy. Ovsem to co se z tohoto editoru
|  stalo v novych verzich je humus!

proč ta silná slova :)

No, mě Quanta vyhovuje, ale v práci mám jen terminál na Xserver a tam to nic
moc neběhalo. Navíc mě štvalo, že nevím jak vypnout ty toolbary s nabídkou
HTML komponent, které nepoužívám (píšu jen PHP).

Takže jsem hledal a nemusel jsem tak daleko... Skončil jsem u Kate z KDE :)
Pro mě to je naprosto skvělý editor, který mi vyhovuje.

1) používá kpart kwrite, který používá i Quanta, takže syntax-highlighting je
bez problémů (a že těch jazyků je, co umí)
2) jednoduchý boční panel, kde se dá přepnout mezi stromem adresářů a
otevřenými soubory
3) ukládací dialog mi dává na výběr kódování, v jakém chci soubor uložit...

|  - nema nic spolecneho s emacs ani vi (pokud se chcete zeptat proc, ucinte
|  tak, prosim, na muj mejl, ne do konference)

nemá

|  - je psany v cecku a ne nejakem pochybnem perl/python/java. Jinak receno,
|  potrebuji maly spustitelny kod, ne predehru k sadistickemu zapraskani
| disku ruznymi dalsimi mnohamegovymi baliky.

no, c++, je to KDE

|  - je siritelny pod nejakou z "volnych" licenci.

jojo

|  - bezi pod X nezavisle na Gnome, ci KDE. Bude slouzit predevsim k psani
| html a php a kvuli Mozille musim mit X stejne spustena.

:)) nemusí být spuštěn pod KDE :)

|  - ma nejake jednoduche a prehledne menu prikazu (Open, Save Find,
|  Replace....)

jojo

|  - umi pracovat s nekolika otevrenymi dokumety zaraz a umoznuje jednoduche
|  prepinani mezi nimy (jedno kliknuti, nebo jedna kombinace klaves).

no problemo

|  - na nejake liste zobrazuje informaci o pozici kurzoru v dokumentu
|  radek/sloupec.

lze zapnout (F9)

|  - ma zvyrazneni syntaxe pro html a php, pripadne dalsi "jazyky", nebo neni
| z principu problem to tam dodelat.

bez problémů

|  - umi nadefinovat nejakou klavesovou zkratku pro spusteni nejakeho prikazu
| a zobrazit vysledek (toto asi neni moc dobre vysvetlene proste hodilo by
| se, kdybych mohl psat treba LaTex dokument a pomoci klav. zkratky ho
| prelozit a podivat se na pripadne chybove hlasky)

tak to nepotřebuju, na LaTeX mam Kile :))))

|  - je cesky

jojo

|  To je vsechno (i kdyz je toho dost). Jinak cim jednodussi tim lepsi. Pri

A jednoduchý, to on je :))))

S pozdravy Pavel

P.S. Mám kde3.0.3

--

if (!takhle_tomu_u_nas_nadavame||!(*takhle_tomu_u_nas_nadavame))return NULL;
pole_vole=mem_alloc(sizeof(long));

-[ xpj(at)no!future/cetoraz ]------------[ iso8859-2 ]-
-> no!future consulting:   http://www.nofuture.cz
-> my homepage :           http://xpj.nofuture.cz