Re: Doporucte editor (prosim bez flamewar :-))

Oak Oak.brno na seznam.cz
Středa Listopad 20 10:33:42 CET 2002

(Quanta, NoteTab, Vi /a klony/, Kate, KVim, komentář)

Dobrý den,

nevím, nevím, možná nakonec stejně skončíte u Quanty. Před rokem jsem
tu vznášel podobný dotaz, akorát ještě náročnější; ...a dnes pracuji
s Quantou. U ní je podle mého základem naučit se editovat její
konfigurační soubory, neboť GUI možnosti konfigurace leckdy nestačí.
_Všechny_ zde popsaný problémy se dají vychytat, a pokud pracujete s
HTML či PHP často, rozhodně se Vám to vyplatí.

"Nejlepší editor všech dob", NoteTab Pro, který jsem kdysi využíval
ve Woknech bohužel v žádné obdobě v Linuxu neexistuje (kupodivu!).
Nejlepší nejen podle mě, je držitelem řady ocenění, který si získal
svou geniální jednoduchostí a přitom _neomzenými_ možnostmi. Když
píšu neomezenými, myslím tím neomezenými.

Samozřejmě, Vi (a jeho klony) či Emacs dokáží i to, co NoteTab, ale
je to jako jet do Prahy přes Vladivostok. Stejné skripty či
interaktivní šablony jsou v těchto programech většinou _mnohem_
delší, a připomínají při zběžným pohledu spíš rozsypaný čaj, než
konečný výsledek (noflame; vím, že vim je dobrej editor, jen ne pro
všechny a na všechno).

Už jsem si říkal, že by stálo za to založit novej projekt a pro oss
svět "objevit" clip-language (napsat patřičný knihovny), na němž by
mohly pak stavět další editory, třeba právě jako Quanta či Kate (Kate
by s clip-language byl dokonalý). S možností ukládat _pohodlně_
klipy, spoustět je z tříděného a seskupovaného seznamu a případně i
přes tlačítka v toolbaru, si pak vytvoříte ze základního editoru
(třeba typu Kate) vlastně cokoli, od editoru m-fajlů až po PHP
editor.

Zkoušel jsem JEdit, který má i plugin Clipbar, ale u tohoto editoru
jsem měl problémy s češtinou, nehledě na chudší možnosti GUI (myslím
tím absence záložek v dialogu ukládání a otevírání apod.). JEdit však
nesplňuje Váš požadavek o céčkovým kódu.

Poslední dobou občas také používám KVim, pro možnosti Vi. KVim však
nesplňuje Váš požadavek o nekontaminaci Vi editorem.

Asi Vám bude teda vyhovovat jedině Kate, kde si ale zase nemůžete
uložit svý tagy (tebo tagy vůbec),... Takže nakonec se možná vrátíte
ke Quantě, kde jste začal.

Zdraví,

Oak

Reklama: