Kouwell IDE radic

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Úterý Listopad 19 22:23:55 CET 2002

On Tue, 19 Nov 2002, Jan Klugl wrote:

> Zdravim,
> rozchodim v Linuxu Kouwell IDE radic 571B [133 RAID]?
> Ja myslim ze ano, ale mate me ze u nekterych Kouwell
> pise podporu v Linuxu a u nekterych ne :(
> Nepotrebuju RAID, jen pripojit dalsi IDE.
> Diky

No, jestli jste ho jeste nekoupil, tak radeji podle me kupte Kouwell 571H,
je to ATA-100 radic s cipem HPT370 a s diskem do IBM 7200rpm jsem s nim
dosahoval cca 48MB/s hdparmem (hdparm -t /dev/hde).

Jinak, ten samy disk na ATA-66 (hpt366) mi ficel 45MB/s. ATA-133 radic
podle mne nebude o mnoho rychlejsi. Leda ze by jste tam chtel veset disky,
jejichz velikost nemuze ata-100 z definice obslouzit.

A provozovat RAID na tech radicich moc valneho smyslu nema, co se tyce
uspory rychlosti. Kdysi jsem to zkousel s ovladaci od vyrobce, ale ze bych
pozoroval nejake rozdily, to ne.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488