jak zalohovat linuxovy server

Martin Duda Martin.Duda na hrad.cz
Středa Listopad 20 11:42:30 CET 2002

Tomas Vida wrote:

>Ahoj,

Dobry den,

>rad bych si ujasnil, jakym zpusobem nejlepe zalohovat linuxovy server.
>Konkretne mi jde o komplexni zalohu serveru (jeden harddisk, RH7.x,
>sendmail, apache s virtualnimi weby, ftp, spousta uzivatelskych uctu,
>php, mySQL atd.)
>Predstavuji si, ze kdyz se mi polozi tento pocitac (nebo jenom disk),
>tak vezmu tu zalohu, a behem nekolika malo minut obnovim kompletni
>provoz serveru tak, ze uzivatele ani nepoznaji, ze se neco udalo.
>
>Jake navrujete reseni, pro tento zpusob zalohy? Jaky HW, popr. SW?

ja zalohuji pouze dulezite konfiguracni soubory tzn. /etc a neco take
/usr/local/ect apod. potom data (napr. vydumpovane SQL databaze zabalene
do tar+gzip) /home adresar atd. Pak to hazu na pasku prostrednictvim
Arcserveru (Linux verze 7.0). Ovsem pokud havaruje disk, tak samozrejme
bude nejakou chvili trvat nez se to da do provozu - ne behem nekolika
malo minut.
Ve vasem pripade bych asi udelal kompletni obraz disku, zabalil a
presunul na pasku. Ovsem pokud mate velke disky (100GB) tak to muze byt
docela problem - budete potrebovat paskovou mechaniku s velkou
kapacitou. Nebo koupit nejaky velky IDE disk, dat ho do supliku a jednou
za cas ten obraz na nej presunout. Nebo treba pouzit raid mirror. atd...

Duda