jak zalohovat linuxovy server

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Středa Listopad 20 13:21:56 CET 2002

"Robert Pospíchal" <admin na saller.cz> wrote in message
news:GFEALDOLHDAEIGDNHCGOOEDOCMAA.admin na saller.cz...

> Co takhle raid :)

Ten proti rm -rf / prilis nepomoze :-)

Zalohovanie nie je len kvoli padu hardware...

Tomas Vida wrote:
> Radeji bych uprednostnil zalohovani na jiny pocitac (udelat kopii
> serveru), ktera by se pravidelne kazdou noc aktualizovala). Vyresilo by
> to starosti v pripade, ze mi shori hardware serveru. Jenom bych zmenil
> IP adresu u toho druheho pocitace, a cele by to najelo na nahradnim HW.
> Jenom nevim, jestli je to vubec realne, a za jakych podminek....

Pozrite sa na http://www.linux-ha.org/ - su tam zaujimave odkazy.
Vsetko ide, len je treba vybalancovat potreby a cenu. Ak je maximalny
pripustny downtime radu minut, pravdepodobne naozaj potrebujete
nejake hot- alebo cold-standby riesenie. Obnova stroja z backupu
bude prilis dlha aj v pripade vselijakych (a drahych) rieseni typu
"stlacim tlacitko, masina sa nabootuje z pasky a sama si obnovi
cely disk". Jednym z problemov bude, ako backupovat tak,
aby ste mali konzistentny stav, pokial sa pocas backupu nieco
deje.

Zdravi
--
                                                                        Stano