soubor neni souborem ani adresarem

Středa Listopad 20 21:22:26 CET 2002

On Sat, 16 Nov 2002, rob3rt wrote:

> rm -r /atlas/.Trash-root/
> rm: remove write-protected file `/atlas/.Trash-root//Novell/Novell1/
> Kapitola 1/547.htm'? y
> rm: cannot unlink `/atlas/.Trash-root//Novell/Novell1/
> Kapitola 1/547.htm': neni souborem ani adresarem

Velmi zajimave. Existuje ten soubor a vypada normalne? Da se treba vypsat
pres ls -l (i primo se zadanou cestou)? Lze ten soubor zrusit jinak (rm
primo na zadanou cestu, rm na jmeno souboru v prislusnem adresari, pomoci
mc atd...)?

> takovychto souboru tam mam stovky. Nehce se mi 120GB nekam presouvat, pak
> formatit a pak zase zpet. Existuje nejaky nastroj co by si s tim poradil?
> nebo nastroj pro modifikaci i-uzly, treba by stacilo "spravne" postelovat
> i-uzel adresare a o zbytek by se postaral fsck?

Samozrejme, ze lze fs rozborit pomoci ext2ed nebo debugfs (tedy za
predpokladu, ze je to ext2 nebo ext3, u jineho fs musite hledat jiny
program) a pak to nechat fsck uklidit. Ovsem vyse naznacene chovani je
dost podezrele a v lepsim pripade pouze naznacuje, ze ten fs potrebuje
vycistit uz nyni.