uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

Ing. Martin Homola speedy na jazgym-ostrava.cz
Pátek Listopad 22 08:35:24 CET 2002

>Podle me zalezi na pedagogovi, jestli ho student posloucha a nebo ne.

Do urcite miry. Jsou lide, kteri sli na stredni skolu, protoze to po nich
chteli rodice, a ti pak dokazou nabourat vyucovani cele tride.

> [...]
>freshmeatu nez poslouchanim vykladu o uzitecnosti sisek pro rozmnozovani
>borovic. Budou Vam tam proste trpne sedet, a nebo spis budou rusit zivou
>diskuzi o poslednich typech mobilu. Pak by se Vam mozna vic vyplatilo
>koupit nejaky typ mysi, ktere maji tiche mikrospinace v tlacitkach a
>klikani neni slyset. Vim, ze tohle patri do talk na linux.cz, ale kdyz tu
>pred par dny probehla diskuze o te bajce, tak ja si take rypnu:
>dodrzovani skolniho radu lze sice vynutit (formou cukru a bice, nebo ze
>by spis jen formou bice?), ale asi uznate, ze je lepsi aby ho studenti

Vite, existuji urcita leta v zivote cloveka, kdy je proste nezvladatelny.
Tam s nim neni mozno jednat jako se sobe rovnym, protoze v tu dobu neni jeho
inteligence na te urovni, aby pochopil, ze urcita pravidla jsou pro jeho
dobro. Znam spoustu lidi z dob studii, kteri tvrdili, ze pocitace jsou na
nic, kdyz maji kalkulacky, tuzku a papir. Pak nastoupili do pracovniho
pomeru a dneska si rvou vlasy, proc tehdy u toho <no flame> Wordu  </no
flame> nedavali pozor.

>Verte mi, ze to nejen jde, prikladem budiz
>gymnazium Mensy Ceske republiky (sveho casu se jmenovalo Gymnazium
>Budanka), ale ze by to dokonce slo temer vsude. Ja sice s vyukou nemam
>zadne zkusenosti, ale kdyz uz nekde neco prednasim ci vykladam, tak se
>mi obvykle nestava, ze by me nekdo neposlouchal nebo dokonce rusil.

Tady je zasadni rozdil v tom, ze kdyz Vy neco vykladate, ti lide tam
vetsinou prijdou proto, ze se o danou problematiku zajimaji. Gymnazium musi
ze zakona poskytovat vseobecne vzdelani, neda se tudiz predpokladat, ze
kazdy student bude nadseny ze vsech predmetu. Svoboda jednotlivce ale konci
tam, kde zacina svoboda jineho, proto neni mozne, aby cast tridy branila v
soustredeni tomu zbytku, ktery se o dany predmet zajima.

>Vetsina lidi ma tolik slusnosti, ze kdyz zjisti, ze to, co povidam ho
>nebavi, tak se zvedne a odejde se radsi domu vyspat, nebo do blizkeho
>bufetu na kafe nebo proste nekam, ale nemrha muj a hlavne svuj cas.

Ano, zrejme se jedna o dospele, inteligentni a slusne lidi.

Martin H.