uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pátek Listopad 22 09:16:47 CET 2002

> nejsem na skole... teda jsem, ale jako student:-)) ) a btw,
> jaky to ma
> smysl, takhle studenty sikanovat, porad nekde neco zakazovat
> a podobne?

Studenti jsou hrozna banda. Delal jsem civilku na gymplu, kde je to nastesti
jeste o trosku lepsi nez jinde, ale stejne bych obcas nekomu dal s chuti
pres hubu. Vezmete si, ze skola je pripojena 128kbit linkou. Pokud 4 lidi
pusti xchat, tak ji spolehlive ucpou. Zakazete xchat, najdou neco jineho. Je
to nekonecny boj. V jedne tride maji delat nejakou praci s internetem, ve
druhe delaji neco jineho. Ale samozrejme ze frackove ve druhe tride se nudi
a na pozadi maji pusteny xchat, cimz kolegum ve prvni tride brzdi linku, oni
nestihnou dokoncit svoji praci, budou to muset delat po vyucovani a ty
blbecky na xchatu to vubec nezajima. Pokud jim nasolim petky, tak se na to
stejne vyserou a na konci roku prijde tatinek podnikatel vyhrozovat chudaku
uciteli. Nemate tuseni, ceho jsou dneska rodice schopni. Budou klidne
vyhrozovat znicenim poctivemu uciteli, nez aby dali pres hubu svem
rozmazlenemu diteti. (Nejsem pro telesne tresty, ale jsou pripady, kde fakt
uz by asi nic jineho nepomohlo) Nakonec ucitel bude muset stejne ustoupit,
protoze tohle nema zapotrebi, ma rodinu a tu musi zivit. A ostatni deti ve
tride vidi, ze se nemusi snazit. Muzou na vsechno kaslat a stejne to pak
nejak dopadne. Kam to vede, to si domyslite sam.
Takze je lepsi restrikce. Samozrejme, pokud to bude vyjimecne dobra trida,
tak ma ucitel porad moznost ten inet neustrihnout. Proto asi puvodni dotaz.
Pokud to udelate ciste podle rozvrhu, tak chybi moznost odmenit ty
rozumnejsi. A o sikane studentu bych teda v zadnem pripade nemluvil. Aspon
na nasem gypmplu maji moznost chodit v odpolednich hodinach na internet do
uceben, kde je nikdo neomezuje v tom, co delaji.

TNX