uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

David Trcka trcka na poda.cz
Pátek Listopad 22 09:38:19 CET 2002

On Fri, Nov 22, 2002 at 09:16:47AM +0100, Kovar Jan wrote:
> Studenti jsou hrozna banda. Delal jsem civilku na gymplu, kde je to nastesti
> jeste o trosku lepsi nez jinde, ale stejne bych obcas nekomu dal s chuti
> pres hubu. Vezmete si, ze skola je pripojena 128kbit linkou. Pokud 4 lidi
> pusti xchat, tak ji spolehlive ucpou. Zakazete xchat, najdou neco jineho. Je
> to nekonecny boj. V jedne tride maji delat nejakou praci s internetem, ve
> druhe delaji neco jineho. Ale samozrejme ze frackove ve druhe tride se nudi
> a na pozadi maji pusteny xchat, cimz kolegum ve prvni tride brzdi linku, oni
> [...]
Takze abychom se vratili k puvodnimu tematu a zamereni teto konfery, osobne
mi pripada v tomto pripade nejefektivnejsi:

1. zrusit na serveru IP forwarding do inetu
2. zavest pristup na proxy pres jmeno/heslo a nejakym jednoduchym webovym
rozhranim pausalne zakazat/povolit pristup na web studentskym uctum s moznosti
individualniho povoleni pristupu. Pricemz by se manipulovalo se souborem
jmen a hesel a ne s konfigurakem squida, takze nejsou nutne nejake sachy pod
rootem.

--
David Trcka, network administrator
PODA s.r.o. - Internet Service Provider

Odchozi zprava neobsahuje viry, protoze neni odesilana
ze systemu na bazi MS Windows. Zkontrolovano ocima.