uprava firewallu nezkusenym uzivatelem

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Listopad 22 09:29:11 CET 2002

Stanislav Meduna wrote:
> ROTFL :-))))) No, kedysi som sam programoval ftp over mail
> (mozno kdesi na EUnete bezi doteraz), ale toto ma zatial
> nenapadlo. Ale pocul som, ze kdesi, kde mali SMS-ky zadarmo,
> ktosi urobil IP over SMS :-)
>
> Na jednom LBW (Linux Bierwanderung - linuxovy pivny pochod)
> zase vymyslali "IP over basy piva". Kazde miesto v base znamena
> jeden bit, takze to mame 20 bitov na basu (je flasa - nie je flasa).
> Pridavanim stavov (plna flasa normalne, flasa obratene, poloprazdna
> flasa, ...) sa da prenosova kapacita zvysovat. Pokial to potiahneme
> [...]

Uz nekolkrat jsem premyslel nad tim, zda by sla "pujcit" potrubni
posta roztahana po Praze. Pro velkoobjemove posilani IP jak delane.
Paketky se na neco rozumneho ulozi, malej robotek vynda z mechaniky,
da do pouzdra, a to vhodi do spravne roury a zada cilovy kod na
volici. Na druhy strane proces obraceny. Jakou efektivni rychlost
by tim mohlo jit dosahnout? Ty pouzdra jezdi celkem rychle a celkem
dost se do nich vejde. Po nasaveni vhodneho okna by to mohlo byt
zajimave. :-))
Akorat broadcasting/multicasting by byl asi problem. :-(

	Majkl