Zkusenosti se SW raid5

Zdenek Drlik zdenek.drlik na seznam.cz
Pondělí Listopad 25 07:21:00 CET 2002

Jan Houstek wrote:
> Zajimaly by me zkusenosti z praxe s raid5 v linuxu. Mam za ukol postavit
> levne aspon trochu spolehlivy fileserver. Moje idea je obycejna PC deska
> se 4 IDE (vetsinou tam jsou 2 normalni IDE a pak integrovany RAID,
> nejcasteji HPT), nebo normalni deska s 2 IDE a do ni Kouwell 571A, do toho
> 4 x 160GB IDE disk spojene do RAID 5.
>
> Dotaz zni, zda to je rozumne, a jesli neni lepsi v takovem pripade preci
> jen priplatit a koupit nejaky HW raid radic.
>
> -- Honza Houstek

Provozovat to takto lze, jen je dobre mit kazdy disk na zvlastnim IDE,
tedy nemit nikdy dva disky RAIDu na jednom kanale jako master/slave.
Prvni duvod je nizsi vykon, ale hlavni duvod je ten, ze porucha disku
zpusobi casto poruchu celeho IDE kanalu a z vypadku dvou disku se RAID 5
neni schopen zmatorit, takze to jde do kytek pak cely.
S pozdravem

Zdenek D.