Zkusenosti se SW raid5

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 25 09:38:22 CET 2002

> Provozovat to takto lze, jen je dobre mit kazdy disk na zvlastnim IDE,
> tedy nemit nikdy dva disky RAIDu na jednom kanale jako master/slave.
> Prvni duvod je nizsi vykon, ale hlavni duvod je ten, ze porucha disku
> zpusobi casto poruchu celeho IDE kanalu a z vypadku dvou disku se RAID
> 5 neni schopen zmatorit, takze to jde do kytek pak cely.

Ctete malo pozorne. Nic o tom, ze bych chtel davat dva disky na jeden
kanal tam nebylo. Naopak, vyslovne pisu, ze chci bud desku se 4 IDE nebo
externi radic.

Kazdopadne diky za reakce. Zkusim to udelat takto a kdyby to nevyhovovalo,
tak se kdykoliv da dokoupit nejaky ten HW radic.

Jeste k te rychlosti SW RAID 5. Nejak mi to neni jasne, co je uzke hrdlo.
IDE ani PCI sbernice asi ne (jeden disk ma maximalne 40MB/s a tohle krat 4
PCI porad rozchodi) a dnesni procesory nejaky RAID ani nepoznaji.

-- Honza Houstek