emailova koncepce

Petr Baudis pasky na ucw.cz
Pondělí Listopad 25 10:55:41 CET 2002

Dear diary, on Mon, Nov 25, 2002 at 03:31:23AM CET, I got a letter,
where Petr Vanek <vanous na penguin.cz> told me, that...
> - posilam denne nekolik emailu a vim, ze ne kazdy z adresatu odpovi
> okamzite, jenze muze se mi stat, ze ja na onu situaci zapomenu,
> nepripomenu se po par dnech o odpoved a cele to jde k ledu. co bych tedy
> potreboval - rict/nastavit pri odesilani, ze chci byt pripomenut treba
> za tri dny, pokud mi neprijde odpoved. pokud prijde, tak at se onen
> reminder pripadne zrusi sam

Slusne e-maily (odpovedi) obsahuji hlavicku In-Reply-To nebo References, ktera
obsahuje Message-Id (hlavicka kterou obsahuje zase vas e-mail) vaseho e-mailu.
Neboli by se daly ukladat do souboru nejakym bash skriptem radky treba typu
vygrepovavat message-id, na ktera jsme dostali odpoved. A nejakym skriptem
poustenym z cronu vzdy hezky zformatovat relevantni polozky a poslat resum\'e.
Ovsemze by to asi chtelo si takhle poznamenavat jenom nektere adresaty; treba
ne mailing listy.

> - dostavam denne mnoho emailu a ne na vsechny stiham odpovidat hned.
> praxe je takova, ze pokud mi lezi email dele nez sedm dni, tak je ze
> sedmdesati procent ztracen a zustane nezodpovezen. reseni bych videl v
> zarazeni ohoho emailu do neceho jako je _kalendar_ na pripadny stanoveny
> den, mozna i s tim, ze odesilateli by se odeslala zprava o prijmuti
> zpravy a odlozeni na tehdy a tehdy.

Huh.. nejak nerozumim, co by ten kalendar vyresil, podle me to praci spise
zkomplikuje. Kazdopadne s tou notifikaci odesilateli bych byl _velmi_ opatrny;
hlavne to nedelat pro mailing listy, ale i pro normalni lidi je to takove tento
:). Ovsem to je na vas a na tech, se kterymi si dopisujete ;-).

> zkratka, ulehceni zvladnuti te tuny mailu, ktere tady kolem denne
> litaji...
>
> reseni pro odchozi postu bych videl mozna ve vkladani vlastnich
> specialnich hlavicek do emailu a filtrovani-zpracovani-reseni na urovni
> lokalniho smtp s kombinaci s procmailem pro ceknuti zda prichozi zpravy
> vyhovuji podmince a jedna se o reakce na odeslanou postu.

Treba by se to dalo udelat primo v MUA (nejakem rozumnem, _mozna_ nejake hooky
treba v muttovi; nejsem si ted jisty jestli by to zvladl, ale mohl by ;) misto
az v MTA.. *shrug*

--

				Petr "Pasky" Baudis
.