Zkusenosti se SW raid5

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Úterý Listopad 26 11:50:30 CET 2002

Tomas Valousek <xvalous na pluto.pslib.cz> writes:

> [...]
> kapacitu z 13 GB na 80 GB. Na te reklamaci a obnove pole jsem stravil kdyz
> hodne prezenu 15 hodin. 15x500=7500Kc (-moje hodinova sazba je mensi nez
> 500). Za to bych si nekoupil ani jeden SCSI disk. Scitani a nasobeni je
> jednoducha vec... Ten upgrade (FastTrack100TX8 nebo jaxe ten radic
> jmenuje+2x80GB WD s 8 MB cache) stal cca 14 kKc, SCSI reseni by prislo
> minimalne na 25kKc, ty disky by meli 2 MB cache, 7200 otacek, SW RAID (HW
> SCSI by prislo x krat vic).
> Takze za +/- dvojnasobnou cenu bych mel sice SCSI, ale jen o malo
> rychlejsi (jestli vubec) a stejnou garanci dat.

Co od toho stroje chcete?

Aby byl levny?  Zvolil jste dobre.

Aby byl spolehlivy?  Mel jste koupit SCSI.

Aby byl rychly? Mel jste koupit SCSI.

Vsechno zalezi na tom, co od toho pozadujete.

Mam prakticky overeno, ze IDE disky v "serverech" umiraji mnohem casteji a
mnohem drive nez SCSI.  Samozrejme se muze stat, ze vam dojde uz primo
vadny SCSI disk (z nedavne doby jedno IBMko), ale to je spise vyjimka.

> Znovu opakuji, ze o resenich v high-end neni pochyb...

Co je to high-end?  Od kolika pristupu na disk je to high-end?  Bavme se o
spolehlivosti a ne o low/high end.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6