Zkusenosti se SW raid5

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Úterý Listopad 26 14:53:28 CET 2002

"Brandis Jaroslav" <jaroslav.brandis na softec.sk> writes:

> No zazil som situaciu, ze sme za mesiac vymenily 3 SCSI 10k disky z
> piatich (znacka IBM). Kupili sme inu znacku Quantum, tak isto odisiel po
> cca 3 mesiacoch. Je pravda ze disky pracuju 20hodin x5dni v tyzdni
> zavrete v klim. serverovni. Nahoda ?  Su to profi disky alebo nie ?
> Ktora znacka je profi ? Ostava mi hlava v smutku, co vlastne kupovat ?

Mam v hodne vytizenem serveru (zakaznicky mailserver), kde kontrolky disku
sviti (neblikaji, sviti;-), 4 IBM disky 36GB v HW RAID5 a uz to stabilne
bezi cca dva roky...

Na druhou stranu nam ted odesel po mesici provozu 1 IBM disk v uplne novy
mashine a to tak, ze jsem ho musel rucne zfailovat, protoze Adaptek sice
hlasil, ze je tam unrecoverable error, ale tvrdosijne ho pouzival dal...
Jeste porad jsem uplne nepochopil proc se tak stalo...

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6