ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Listopad 27 09:32:08 CET 2002

Dobry den,

On Wed, Nov 27, 2002 at 09:15:05AM +0100, Zdenek Prchal wrote:
> Nejak nechapu, co je na tom az takovy zazrak - vzdyt tohle jde
> i s lilem ?!?

no, grub ma proti lilu vyhodu, ze ho muzes prepnout do radkoveho
rezimu a i kdyz nabootujes z diskety a mas konfigurak pouze pro
natazeni kernelu z diskety, tak nakonec nabootujes jadro
s prislusnymi (vsemi) parametry z disku (pokud samozrejme vis,
kde ho hledat). Grub ma totiz podporu pro celkem sirokou skalu
filesystemu, takze kdyz nahodou napr. zapomenu zkopirovat jadro
ze stromu, kde jsem ho zkompiloval, ale chci ho presto
nabootovat, tak neni problem: po nabehnuti grub-u zmacknu 'c',
pak napisu:

kernel (hd0,2)/usr/src/linux-2.5.49/arch/i386/boot/bzImage
root=/dev/hda3 (a pripadne dalsi parametry jadra, toto vse na
jeden radek) a pak uz jen na dalsi radek napisu:

boot

a vesele bootuji nove jadro. System sice bude drzkovat, ze nema
moduly, ale ja si pak vlezu do adresare se zdrojaky jadra, dam
make modules_install a normalne dale funguju...

Jde tohle s lilem? :->

Ale dobre, uz mlcim, at tu nevznikne flame... Nicmene ja jsem
s grub-em absolutne spokojeny.

> 	Zdenek Prchal

Zdravi
Honza Marek