ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Středa Listopad 27 09:50:11 CET 2002

	Nechci vyvolavat flame, pouze bych rad zhodnotil Vase vyzdvihovane
vlastnosti...

Jan Marek wrote:
> no, grub ma proti lilu vyhodu, ze ho muzes prepnout do radkoveho
> rezimu a i kdyz nabootujes z diskety a mas konfigurak pouze pro

	Ctrl-X (?) je veru i v LILO.... (a pise to na obrazovce...)

> kernel (hd0,2)/usr/src/linux-2.5.49/arch/i386/boot/bzImage
> root=/dev/hda3 (a pripadne dalsi parametry jadra, toto vse na
> jeden radek) a pak uz jen na dalsi radek napisu:

	To je sice hezke, ale pokud primo neprekladate vanilla jadra, pak mne
dela problem si pamatovat, zda-li je to linux-2.4.18-XYZ nebo
linux-2.4.18-ZYX... tudiz vyhoda funkce je sporna...

> a vesele bootuji nove jadro. System sice bude drzkovat, ze nema
> moduly, ale ja si pak vlezu do adresare se zdrojaky jadra, dam
> make modules_install a normalne dale funguju...

	No tady bych mel pripominku a sice takovou, ze pokud nejsou moduly, pak
se s 'novym' jadrem nemusim ani na ten svazek s /usr/src dostat... -
staci filesystem, ktery mam jako modul a ne built-in...

> Jde tohle s lilem? :->

	Zrejme ne, alebrz jako daleko jednodussi a naprosto spolehlive reseni
(vzdyt jste prece Linux rovnez instalovali...) mi prijde rescue rezim z
bootovacky, dokonce muzete dat chroot /mnt/sysimage ci neco podobneho a
mate de-facto single user rezim vcetne vsech potrebnych modulu... (a bez
root hesla:->)

> s grub-em absolutne spokojeny.

	To Vam neberu, Grub ma hezky graficky okenko..'-), ja jsem vsak zatim
nenarazil na situaci, kdy bych si nevystacil s LILO ci loadlin... (a ze
jsem LILO nemohl prijit na chut hodne dlouho s jeho 'reinstalaci' po
upgradu kernelu (zejmena pote, co jsem na to parkrat zapomnel a zadna
bootovacka ci instalacka po ruce...))