ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Středa Listopad 27 13:22:27 CET 2002

Peter Ronai wrote:

> pan chcel povedat ze lilo potrebuje offset a grub si nacita dane veci
> bez ohladu na offset

	Zrejme si sedim na vedeni, jaky OFFSET? Jako ze partition table je
jinde, nez je zvykem ve vsech slusnych OS a logickych discich jiz zhruba
25 let na platforme Wintel?

> nic sa nebojte ;) ako iste viete aj sam bootloadery pri boote citaju,
> nezapisuju

	Naivne predpokladate, ze mate filesystem v naprostem poradku - to je u
RAIDu docela odvaha, jak vite, v jakem stavu je interne? U ext3 rovnez,
jak vite, ze nejsou nejake veci jen v zurnalu? Zejmena kdyz jste velmi
intenzivne s diskem pracoval (kompiloval jadro)... - trochu premyslejte
o teto 'vyhode', zda-li je to vazne vyhoda, jak GRUB vi, ze to co cte je
to, co si mysli, ze cte? Nastesti se to zpravidla pozna pomerne rychle,
jadro ma svuj checksum....

> RTFM

	Bez obav, prave jsem si tu dokumentaci ke GRUBu precetl, resp. predtim
nez jsem Vam minule odpovidal, protoze GRUB to proste neresi a resit
nemuze...

> grub mountuje (= pripaja) suborovy system aby cital data a je tam na to
> aby jadro natiahol (preto sa boot vola boot lebo je to proces ked sa os
> vraj vytiahne za jazyky vlastnych topanok zdroj: nejaky unixovy folk z
> rokov osemdesiatych) a v pred procesom "natahovania" tazko jadro pouzije
> moduly kedze jadro tam NIE JE. Jedine ze by ste nam chcel predstavit
> modularny grub ;)

	Ja nevim, zda-li nechcete pochopit a nebo jsou dnes skvrny na slunci.
Takze snad naposled a polopate, je hezke, ze GRUB umi rekneme JFS, ja si
ho zkompiluju jako modul, ne jako built-in (proc jste nedal make
modules_install se mne neptejte, ja taky nevim, proc jste nedal (nemohl
dat) lilo -c...). Nahodim GRUBa, ten umi JFS, fine, natahnu jadro a chci
opravit predchozi nemilou udalost. Jak to podle Vas provedu, kdyz svazek
/usr nemam, neb je na JFS, ktere mi (cat /proc/filesystems) aktualne
nabootovane jadro nevezme, modul nemam odkud vlozit, protoze je na
svazku, ktery nemam pripojen...? Uz chapete, proc je rescue mod lepsi
(pokud si myslite, ze predchozi situace je cista konstrukce, mohu Vas
ujistit, ze se s podobnou setkavam pomerne casto, distribucni jadra
totiz nemaji podporu MSDOS, FAT, VFAT a tak je nekdy situace, kdy nemate
driver pro aktualni sitovku, v routeru neni CD ROM a jedinou disketu s
bootovackou (Win98) nechcete zahodit)?