ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Středa Listopad 27 13:45:36 CET 2002

On Wed, 2002-11-27 at 12:22, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:
> 	Zrejme si sedim na vedeni, jaky OFFSET? Jako ze partition table je
> jinde, nez je zvykem ve vsech slusnych OS a logickych discich jiz zhruba
> 25 let na platforme Wintel?

ja ze sa opakujem???!!!! ***RTFM*** (read the .. manual)
offset kde sa nachadza bootsektor (`file <vas_kernel>` vam povie ze je
to boot sektor) a boot loader preboha povie pocitacu kde ma ten operacny
system hladat - bud sa napevno konfiguruje offsetom = kernel je na tejto
adrese napr. lilo alebo je bootloader inteligentnejsi a vie si image
kernelu najst samostatne a tym padom si mozete vybrat ktory konkretny
kernel chcete aj ked nie je napevno v konfiguracii

boot sektor je vsade rovnako ale uz dost dlho kernel nedavate do
bootsektoru

> 	Naivne predpokladate, ze mate filesystem v naprostem poradku - to je u
> RAIDu docela odvaha, jak vite, v jakem stavu je interne? U ext3 rovnez,
> jak vite, ze nejsou nejake veci jen v zurnalu? Zejmena kdyz jste velmi
> intenzivne s diskem pracoval (kompiloval jadro)... - trochu premyslejte

neviem kto tu nepremysla ....

> o teto 'vyhode', zda-li je to vazne vyhoda, jak GRUB vi, ze to co cte je
> to, co si mysli, ze cte? Nastesti se to zpravidla pozna pomerne rychle,
> jadro ma svuj checksum....

o co vam ide? pokial mate stipku inteligencie, chapete aky je rozdiel
alebo si to aspon nastudujete ako ten system ktory vam tam bezi vobec
nabieha a ak nie, nie je nutne sa bavit o inkonzistencii a failsafe
situacii ktoru ocividne s vasim niveau znalosti bootloaderov aj tak
tazko zvladnete.

> 	Ja nevim, zda-li nechcete pochopit a nebo jsou dnes skvrny na slunci.
> Takze snad naposled a polopate, je hezke, ze GRUB umi rekneme JFS, ja si
> ho zkompiluju jako modul, ne jako built-in

este raz nie kernel a jeho moduly citaju jfs ale GRUB takze ak mate jfs
ako modul, i ked dokonca nemate jfs v jadre, grub vam nacita vmlinuz a
natiahne ho
druha vec je ze ak mate rootfs jfs a nemate podporu v jadre, kernel
zostane panic ale to s grubom ma pramalo

>  (proc jste nedal make
> modules_install se mne neptejte, ja taky nevim, proc jste nedal (nemohl
> dat) lilo -c...). Nahodim GRUBa, ten umi JFS, fine, natahnu jadro a chci
> opravit predchozi nemilou udalost. Jak to podle Vas provedu, kdyz svazek
> /usr nemam, neb je na JFS, ktere mi (cat /proc/filesystems) aktualne
> nabootovane jadro nevezme, modul nemam odkud vlozit, protoze je na
> svazku, ktery nemam pripojen...?

??? prosim vas, ak mate /lib/modules mimo root tak vam nieto ani rady
ani vzajomnej hospodarskej pomoci

>  Uz chapete, proc je rescue mod lepsi

hej je mi to uplne jasne ;)

> (pokud si myslite, ze predchozi situace je cista konstrukce, mohu Vas
> ujistit, ze se s podobnou setkavam pomerne casto,

ani sa nedivim ;)

dz

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com