uz davno FLAME A OFFTOPIC Re: ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Středa Listopad 27 15:01:29 CET 2002

On Wed, 2002-11-27 at 13:30, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> [...]
> duvodu boot sektor obsahuje i jine udaje, kam se presne skace je jiz
> otazkou zavadece, ktery v tomto boot sektoru sidli (ale stale je to
> 0x8000 + maximalne 510 bytes... (mam za to, ze se relativne da skakat na
> 2 bajtech))
> f) co se po tomto skoku deje je jiz plne v rezii tohoto zavadece,
> zpravidla pomoci INT 10h - na kterem je zavesen opet BIOS natahnou dalsi
> sektory z disku a pokracuje se v bootovani, prepinani modu procesoru
> apod....
>
> 	Nevim kam bych do 500 bajtu nacpal kernel, kernel se pro Vasi informaci

ale daval
s tym ze prva particia mala posunuty offset
skuste to a budete prekvapeny ze to nabehne
ak mate zavadzac, vyhoda je v tom ze za vas spravi spinavu pracu a
lahsie sa vam naraba s kernelom
kernel sa dava do bootsektoru (alebo ak chcete jeho zaciatok) napriklad
na jednofloppy distrach ktore chcu setrit miesto morbidnym sposobom
alebo na embedded zariadeniach ktore si nepotrpia na upgrade kernelu

>  a ani LILO ani GRUB se tam nevejde

iste, na to mate second stage
a tam je prave ten rozdiel ktory je v pripade lila mierne
architekturalne zastaraly a v pripade grubu, kedze preferujete lilo,
vidite moznost second stage ako nieco, co by bozechran mohlo aj nieco
viac ako startovat fixne zaznamy
ved uz syslinux vedel startovat veci ktore nemal v configu
ved niekto mozno chce aj serial support
vy to nepotrebujete, ok, ale je to stale default boot loader na
mainstreamovych distrach lebo lilo bolo mierne odsunute - preco viete
sam
pokial chcete pouzivat lilo tak ho pouzite, je to na vas
moze sa vam stat ze budete mat kernel a nebudete ho mat v boot.map

> cely, huh to je novinka, vidte?

<postuchutie>
no joooo, ten to umi, vid dedo
</postuchnitie>

> 	Ale bezte, muzete mi rici, jak poznate synchronizaci software raid?
> Neni to ani inkonzistence z hlediska FS ani failsafe... - GRUB ma asi
> nejakou vyssi divci, vidte?

> 	Ja jsem rekl, ze ne rootfs, ale dalsi pripojeny svazek... Vy jste
> nevidel system, kde maji jednotlive svazky FS dle toho, jak je ktery
> vyuzivan a tedy jaky FS se na nej hodi a myslite si, ze se vsechny nutne
> kompluji do monolitickeho jadra?

neviem co mate stale z monolitickym jadrom, nema to nic s bootloaderom
ale budiz:
na vas problem -
jednak mame initrd ak potrebujete natiahnut nieco co tam nemate a jednak
mate /lib/modules na rootfs
mozu nastat dve situacie - nenatiahne sa vam rootfs lebo nemate modul v
jadre na rootfs -> initrd
mate modul na mount rootfs a v tom pripade nemate problem, ledaze by ste
mali /lib/modules mimo alebo tam nemate modul na vsetky zvazky a aj tak
musite prekopat jadro

ani v jednom z tychto problemov vam nijak neposkodi ani nepomoze vas
bootloader (teda ani moj)
ten moze byt napomocny pokial mate jadro na disku a nemozete ho loadnut
lebo nie je v konfiguracii
ak nastane tato situacia tak v pripade lila vam pomoze len rescue boot a
zavedenie loadera so spravnou konfiguraciou
v pripade ineho loadera, napriklad spominaneho grubu, loadnete spravny
kernel bez tohoto zavadzania co niekedy moze byt usetrenie 5 minut a
niekedy 5 hodin - zavisi ako lahko sa dostanete k rescue kitu

> Jak rikam, vase vyzdvihovana vlastnost
> GRUBa existuje, ale jeji pouziti je pouze ve specialnich pripadech....
> (a i tak mi daleko lepsi praci odvedou prostredky, ktere mi nabizi
> vendor distribuce nez jeden jednoucelovy program)

howg

dz

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com