ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Zdenek SUTR Kaminski xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz
Středa Listopad 27 15:02:45 CET 2002

Dobry den,

 jezisi, jak to tak vidim, tak jsem rozpoutal pekny thread.

> 	Jinymi slovy, vyhodu Gruba ocenuji, ale porad nevidim jedinny, ktery by
> predcil nebo alepson dohonil rescue mod napr. instalacek RHL, kdy mam k
> dispozici veskere moduly (nyni mysleno ovladace ke vsemu), k aktualnimu

No, tak na rh nemam xfs a to mi dost vadi. A tak jsem nijak neprisel na
to, ze kdyz nabootuji v rescue modu, tak jak se dostanu nejak snadno na
svuj file system. Ale o to mi neslo.

Kdyz nainstaluji lilo a mam na pocitaci vice "label" (to je to, co se tyka
me, na serverech to je uplne jedno) a pak jeden z tech "label" zmizi, tak
mi lilo vubec nepusti prompt.

Taky se mi neporadilo lilu vnutit jine jadro nez to, ktere znal z
/etc/lilo.conf pri sve instalaci. Porad nehovorim o serverech, kde to
vsechno udelam napoprve a je to.

Ale hlavni duvod pro mou otazku byl jiny:

Mam svuj pocitac a vice mene mam na disku nejaky "predistalovany system",
ktery obcas obmenuji  a
kdyz neco instaluji zakaznikovi, tak to delam nasledovne:

vlozim do pocitace disk z jeho PC, rozdelim, naformatuji mym oblibneym
xfs, nakopiruji tam tarem onen system, hodim tam jadro, ktere potrebuji
a je to. A na zaver bych ten disk rad vyjmul z meho PC, vlozil do
zakaznikova PC, zmackl power a chci, aby to nabootovalo.

Ano, mohl bych pouzit nejaky ten instalator od xfs, ktery ma upravene
jadro a ktery pri formatovani nabizi xfs, ale tam je stable xfs a ja chci
obcas s CVSky a tisice jinych dalsich duvodu.

Ale spise nez toto, tak casteji potrebuji prehodit stavajici konfiguraci
na vetsi disk s tim, ze treba menim pouzity filesystem.

Pochopitelne jsem chci boot loader naistalovat do mbr druheho disku.
Jenze lilo mi vzdy zarvalo, ze ho neinstaluji na "prvni" disk a navic se
mi vzdycky nasomrovalo do meho prvniho disku a pak nesel bootvat ani ten.
Ze jsem pouzival lilo -r snad dodavat nemusim.

Kdyz jsem chtel do mbr na onom druhem disku naistalovat grub, tak vsechno
OK, jenze jak jsem ten disk prednal do druheho pocitace, tak se mi pri
bootu kousnul i grub :-(

rescue od rh jsem pouzit nemohl, protoze nezna xfs a tomsrtb umelo
namontovat jenom xfs < 1.2 a navic tam nejsou ovladace pro vsechny
southbridge :-(

Asi jsem spatne cetl manual k lilu nebo grubu a skrabu se tak pravou nohou
na levem uchu; ale tusil jsem, ze grub si lze dat na disketu a pak
bootovat z ni. Tohle je pro mne osobne STRASNE cenne. Nehlede na to, ze
obcas potrebuji nabootovat NetBSD a v lilu umim jenom rici other=/.....
ale jaky netbsd kernel ma bootovat, to jsem neobjevil. A hlavne grub je
tak nejak rozumny loader pro *BSD systemy, ktere mam na svych PC vedle
linuxu. A kdyz nevidim duvod, proc mit na v linuxu lilo a v netbsd grub.

Jestli umi lilo neco vic nez grub, to veru nevim, protoze jsem takove
vlastnosti zatim nepotreboval.

A delat si nejakou vlastni bootovacku jsem opravdu nechtel. Ten grub mi
prijde systemovejsi a jednodussi.

Toz hezky den.

Bc. Zdenek Kaminski <xkaminsk at fi.muni.cz>

homepage: http://www.fi.muni.cz/~xkaminsk/
IPv6 router homepage: http://merlot.ics.muni.cz/
Key: 0xD7315488
Key fingerprint: 3CB0 8108 CB76 446E 2895 AF33 9B3A 851B D731 5488