ZBLAZNIL jsem se [Was: grub a disketa]

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Středa Listopad 27 15:32:32 CET 2002

On Wed, 2002-11-27 at 14:02, Zdenek SUTR Kaminski wrote:
> Dobry den,
>
>  jezisi, jak to tak vidim, tak jsem rozpoutal pekny thread.

vsetkym sa ospravedlnujem ze som sa nechal uniest :(
mea culpa

> [...]
>
> Pochopitelne jsem chci boot loader naistalovat do mbr druheho disku.
> Jenze lilo mi vzdy zarvalo, ze ho neinstaluji na "prvni" disk a navic se
> mi vzdycky nasomrovalo do meho prvniho disku a pak nesel bootvat ani ten.
> Ze jsem pouzival lilo -r snad dodavat nemusim.
>
> Kdyz jsem chtel do mbr na onom druhem disku naistalovat grub, tak vsechno
> OK, jenze jak jsem ten disk prednal do druheho pocitace, tak se mi pri
> bootu kousnul i grub :-(
>
> rescue od rh jsem pouzit nemohl, protoze nezna xfs a tomsrtb umelo
> namontovat jenom xfs < 1.2 a navic tam nejsou ovladace pro vsechny

myslim ze nie je az taky problem spravit si redhat rescue s inym
kernelom i ked bude to asi cd a nie floppy :(
druha vec je ze sa s tym pohrate a ak to potrebujete rychlo tak to je na
maslu

> Asi jsem spatne cetl manual k lilu nebo grubu a skrabu se tak pravou nohou
> na levem uchu; ale tusil jsem, ze grub si lze dat na disketu a pak
> bootovat z ni. Tohle je pro mne osobne STRASNE cenne. Nehlede na to, ze
> obcas potrebuji nabootovat NetBSD a v lilu umim jenom rici other=/.....

hm, to znie zaujimavo, dokaze to UFS? (dokaze to solaris s
bootparameters?)

> ale jaky netbsd kernel ma bootovat, to jsem neobjevil. A hlavne grub je
> tak nejak rozumny loader pro *BSD systemy, ktere mam na svych PC vedle
> linuxu. A kdyz nevidim duvod, proc mit na v linuxu lilo a v netbsd grub.
>
> Jestli umi lilo neco vic nez grub, to veru nevim, protoze jsem takove
> vlastnosti zatim nepotreboval.
>
> A delat si nejakou vlastni bootovacku jsem opravdu nechtel. Ten grub mi
> prijde systemovejsi a jednodussi.

This email has been scanned for all viruses by the MessageLabs SkyScan
service. For more information on a proactive anti-virus service working
around the clock, around the globe, visit http://www.messagelabs.com