Linux cluster

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Listopad 28 08:49:52 CET 2002

"Cvec Richard" <alyosha na dynacom.sk> wrote in message
news:1038428639.3de529df30ca6 na mailke.point.sk...

> Mozete pouzit NFS, AFS

AFS nepoznam, ale ako mi v tom konkretne pomoze NFS?
Ja potrebujem mat tie data na dvoch miestach a potvrdit
transakciu az vtedy, ked na oboch miestach bezpecne su.
A samozrejme rozumne reagovat na vypadok a po nabehu
tie data znovu zosynchronizovat. Opravte ma ak sa mylim,
ale take open source riesenie mail servera nepoznam.

"Matus fantomas Uhlar" <uhlar na fantomas.sk> wrote in message
news:as4d0o$4ju$2 na at-vie-newsmaster01.nextra.at...

> Ale je to ovela jednoduchsie spravovat ako cluster. A dobre diskove pole a
> masina s NFS serverom nemusia padat tak casto ako masina s mailerom a
> niekolkymi demonmi (smtp,pop3,imap)...

"Nemusia padat tak casto" ma nezaujima. Ja potrebujem
_garantovat_, ze nech vypadne ktorakolvek jedna komponenta,
stale budu vsetky sluzby a vsetky data dostupne tak, ako keby
sa nic nestalo. Chvilkova nedostupnost sluzby nevadi, ale data
visiace na disku prave odideneho stroja, pricom si klient mysli,
ze ich odoslal v poriadku, vadia.

Viem si predstavit, ako sa to da riesit (jedno podobne riesenie
sme robili vo firme), ale problem redundantnej databazy je dost
zlozity a bolo by fajn, keby pren existovalo free riesenie.

Zdravi
--
                                                                  Stano