Linux cluster

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Čtvrtek Listopad 28 12:13:49 CET 2002

Stanislav Meduna wrote:
> "Cvec Richard" <alyosha na dynacom.sk> wrote in message
> news:1038428639.3de529df30ca6 na mailke.point.sk...

> AFS nepoznam, ale ako mi v tom konkretne pomoze NFS?
> Ja potrebujem mat tie data na dvoch miestach a potvrdit
> transakciu az vtedy, ked na oboch miestach bezpecne su.
> A samozrejme rozumne reagovat na vypadok a po nabehu
> tie data znovu zosynchronizovat. Opravte ma ak sa mylim,
> ale take open source riesenie mail servera nepoznam.

V praxi se na clusteru aplikacni server (napr. pro SMTP)
vubec nestara o to jakym zpusobem a kam byla data zapsana.
Toto si musite vyresit na urovni FS. Jako nejvyhodnejsi se
pro tyto ucely jevi CODA network file system - teda co se tyka
redundance (pravda, nespada mezi nejrychlejsi sitove FS, ale ma vlastni
dost pokrocily ACL, umi online/offline replikace "uz od prirody"
a taky podporuje disconnected read/write).

Tzn. ze je potreba mit 2 shodne aplikacni servery, ktere jsou
pripojene ke spolecnemu sitovemu FS (ktery se kvuli redundanci
bude skladat napr. ze dvou CODA serveru). No a jeste nejake
2 traffic managery. Takze to mame celkem 6 stroju :-)
a garance 99,9% dostupnosti sluzeb je na svete....

Roman DAVID