Open source a business

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Listopad 28 22:00:43 CET 2002

On Thu, Nov 28, 2002 at 09:05:51PM +0100, Kovar Jan wrote:

> Urcite je to mozne, byl to muj soukromy pocit. Zazil jsem tri zahranicni
> matky (Nemce, Svycary, Americany). Pokud se mluvilo o databazi na Unixu, tak
> jsem nikdy neslysel nic jineho nez Oracle. Pokud se hledalo na MS OS, tak MS
> SQL a zridka Oracle. Mimochodem ty vase udaje jsou z ceho? Pocet instalaci,
> pocet instalaci x uzivatele ...?

Taky spíš osobní dojem z toho, co popisují lidé z praxe. Ale spíš
jsem měl na mysli všeobecnou pověst než počty instalací. Prostě
když je vám jedno, kolik to bude stát, a chcete high-end, pořídíte
Oracle nebo DB/2. Když vám to tak úplně jedno není, ale pořád chcete
značku, vezmete MS SQL nebo Sybase. No a když nemáte peníze, pořád
je tu Firebird nebo PostgreSQL... :-)

> ta velka firma stejne asi vybere Suse. Bohuzel, je to takovy nejaky trapny
> zvyk. Asi ti velci chteji mluvit zase s velkyma. :-)

IMHO je to do značné míry otázka image. Zrovna tak, jako se soudruh
generální nebude chlubit na golfu tím, jak mu ten Volkswagen skvěle
šlape (i když by to klidně mohla být pravda). Zato zmínka o tom, že
si pořídil nový Mercedes za 6M působí úplně jinak.

> To je moc hezke, ale pravdepodobne to budou delat ceske firmy. Ty se
> zahranicnim vlastnikem vetsinou nemaji na vyber. Dostanou narizeno a jelikoz
> ma matka vzdycky pravdu, tak to proste udelat musi. Neni nic hroznejsiho,

Jak kde, před pár lety jsem pracoval pro jednu firmu, kde jsme dělali
tendr na jakýsi CRM systém pro Peugeot ČR. Peugeot ČR do toho samozřejmě
moc mluvit nemohl. Ale přestože zadání tendru mělo včetně příloh
nějakých sto stránek, o použitých technologiích tam nebylo ani slovo.
Ty byly součástí nabídky (jak HW, tak SW). Ale možná to byla jen světlá
výjimka a ostatní to dělají tak, jak jste to popsal.

                                                        Michal Kubeček