Open source a business

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Čtvrtek Listopad 28 21:05:51 CET 2002

> No, co já vím, ta hierarchie vypadá trochu jinak:
>
> 1. Oracle, DB/2
> 2. Sybase, MS SQL
> 3. ostatní

Urcite je to mozne, byl to muj soukromy pocit. Zazil jsem tri zahranicni
matky (Nemce, Svycary, Americany). Pokud se mluvilo o databazi na Unixu, tak
jsem nikdy neslysel nic jineho nez Oracle. Pokud se hledalo na MS OS, tak MS
SQL a zridka Oracle. Mimochodem ty vase udaje jsou z ceho? Pocet instalaci,
pocet instalaci x uzivatele ...?

> Nevím, jak to dělají ostatní, ale ve školeních, kde působím
> jako lektor, se snažím, aby závislost na konkrétní distribuci
> byla pokud možno minimální. Podle reakcí účastníků soudím, že
> jim to tak vyhovuje. Samozřejmě že pokud si zaplatíte školení
> přímo u SuSE, bude to asi trochu jiné, ale u nezávislé firmy
> k tomu celkem není důvod.

To, ze skolite bez zavislosti na distribuci je asi z technickeho hlediska
dobre, ale z obchodniho to tak dobre uz nebude.

> S certifikacemi je to poněkud složitější. Problém vidím v
> tom, že aby certifikace k něčemu byla, musí mít především
> dostatečnou důveryhodnost už ten, kdo certifikuje. Bohužel
> (aspoň u nás) chybějí takoví "giganti", kteří by měli
> dostatečnou úroveň a všeobecný respekt, aby mohli
> certifikovat ostatní. Vyjma výrobců distribucí, ale tam se
> asi nemá smysl bavit o nezávislosti.

No to je to, o cem mluvim. IMHO kdyby tu mel Redhat minimalni zastoupeni,
tak by mel podstatne vic instalaci po republice. Takhle utikaji zakaznici k
Suse bez ohledu na to, jak kvalitni to zastoupeni je. Uff, to jsem nezvladl.
Nijak nehodnotim Suse CR. Jiste je kvalitni. Jen jsem chtel rict, ze i kdyby
nebylo a byla tu mala kvalitni firma, ktera neni zavisla na distribuci, tak
ta velka firma stejne asi vybere Suse. Bohuzel, je to takovy nejaky trapny
zvyk. Asi ti velci chteji mluvit zase s velkyma. :-)

> [...]
> každý manažer pocit, že on tomu rozumí nejlíp. Dokážete si to
> představit třeba ve stavebnictví? IMHO je vhodnější celou
> logiku výběru otočit. Třeba takto:
>
>   1. oslovíme firmy, které mají kvalitní reference
>   2. necháme je zpracovat nabídku řešení; výběr technologie
>      necháme na nich; koneckonců, oni jsou ti odborníci
>   3. nezávislou důvěryhodnou firmu necháme zpracovat posudky
>      jednotlivých projektů; jde-li o hodně peněz, může být
>      i oponentů více
>   4. vybereme si
>
> Minimálně část firem to skutečně dělá tak, jak jsem popsal.

To je moc hezke, ale pravdepodobne to budou delat ceske firmy. Ty se
zahranicnim vlastnikem vetsinou nemaji na vyber. Dostanou narizeno a jelikoz
ma matka vzdycky pravdu, tak to proste udelat musi. Neni nic hroznejsiho,
nez kdyz dokazete, ze vas IT nadrizeny z USA (Nemecka, Svycarska, Ruska ...
doplnte) nemel pravdu. Vetsinou stejne silou dokaze sef IT matky prosadit
svoje, i kdyz vite, ze je to blbost. A mate dve moznosti. Bud se budete
snazit, abyste to presto, ze je to blbost, zvladli maximalne dobre a nebo
budete porad bojovat a stejne vam to moc nepomuze. Moje zkusenost je takova,
ze pokud je to aspon trosku schudne, tak se nehadat a snazit se maximalne
dobre i strasny projekt uspesne provest. Pokud to dokazete vzdy nejlepe ze
vsech pobocek po zemekouli, ziskate casem takove postaveni, ze se vas obcas
nejen zeptaji na vas nazor, ale dokonce ho budou brat i vazne. Protoze jste
dobry a vsechno jste zvladl. Zatimco ostatni remcali a neslo jim to. :-) To,
ze si z kolegy na obede povidate, jaky je ten George, John, Bill nebo kdo
kreten, to vedet nemusi. :-)

TNX