Pomale ide

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Listopad 29 08:59:06 CET 2002

Marek Siwek <marek.siwek na ei.cz> wrote:
 : Ahoj
 : upgradoval jsem pocitac a objevil se mi problem:
 : hdparm -d1 neni podporovano z duvodu nekompatibilni/neznameho cipsetu.
 : hdparm -t mam 4.5MB/sec a to mam P4!
 : Na starickem Ppro mam 12.28MB, kdyz jsem to videl, malem me porazilo.
 : Deska MSI 845PE Max, Intel ICH4  chipset, ULTRA ATA 66/100.
 : V lilo mam radek append="ide0=dma ide1=dma" a nepomohlo to.
 : Vim ze musim nahrat nebo vnutit kernelu pri startu nejaky modul, ale nevim
 : ktery. Nakopnete me spravnym smerem?

To vyzera celkom ako moja konfiguracia, a zabil som s tym dost casu :-)
Ze ked skusis hdparm -d 1 /dev/hda vypise Resource conflict? (alebo take
cosi)
Vysledky mojho prieskumu: starsie kernely DMA s touto doskou
podporovali, ale vraj to poskodzovalo filesystem, tak v 2.4.18
to zapnut nejde. Ja som to vyriesil pouzitim kernelu 2.4.20rc1 s
dalsim patchom od Alana Coxa, teraz ako pozeram prave vysiel 2.4.20,
s tym som to este neskusal.

 : Mam tam taky integrovanou zvukovku nejak AC'97, moduly ktere se jmenuji
 : taky tak nejak ale nedokazu se s tim domluvit. Pomuze mi nekdo?

potrebuje to modul i810_audio, ale je v nom drobna chybicka, je treba
editovat subor
/usr/src/kernel-source-2.4.20-rc1/drivers/sound/i810_audio.c
a v okoli riadku 2667 zakomentovat break (takto nejako):

                if (!i810_ac97_exists(card,num_ac97)) {
                        if(num_ac97 == 0)
                                printk(KERN_ERR "i810_audio: Primary codec not ready.\n");
                        /*break;*/  /* I think this works, if not ready stop */
                }

a potom prekompilovat kernel...

Mozno ze s 2.4.20 to uz vsetko pojde same od seba

| Radovan Garabík  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |