ext3 s fragmentaci skoro 45%

Pátek Listopad 29 14:14:37 CET 2002

On Wed, 27 Nov 2002, Stanislav PETR wrote:

> 2. Jak je mozne se teto fragmentace zbavit? Pokud mozno neradte mi,
> data zkopirovat na jinej disk a zase zpet - to me napadlo, ale neni to
> idealni reseni. Preci jenom by to zabralo dost dlouhou dobu a byl by
> to neprimerene dlouhej vypadek, ale pokud je to opravdu jedina
> moznost...

A z ceho usuzujete, ze defragmentace na miste by byla rychlejsi?

Nicmene, jak uz nekteri lide naznacili, je mozne (a vzhledem k zpusobu
pouziti pravdepoobne), ze tady ten udaj o fragmentaci znamena pouze to, ze
mate vetsinou soubory tak velke, ze se nevejdou je jedne block groupy
a musi byt tedy rozdeleny na vic kusu. Lze to zjistit jednoduchym
zpusobem: existuje ioctl, kteremu date pozici v souboru a on vrati cislo
bloku. Timhle projedete vsechny souboru a uvidite, jestli a jak jsou
fragmentovane.