spamassassin + postfix (bolo: Re: blacklist - jak na to?)

Sobota Listopad 30 17:02:39 CET 2002

Dňa 30. nov 2002 o 10:59, Jirka Kosina napísal(a):

> Pokud vsak chcete filtrovat spamy, ktere chodi lokalnim uzivatelum, velice
> doporucuji Spamassasin (http://www.spamassassin.org/), nebo neco
> podobneho.

ano, spamassassin je vynikajuca vec ak ho chceme pouzit pre lokalne
mailboxy. ale co spravit v pripade, ak dana adresa je expandovana cez
aliases a teda nastavenie procmailu je pre takto doruceny mail
irelevantne.. alebo inak, ak chceme spravu nedorucit este skor, ako
dojde k slovu local delivery agent?

s postfixom je to mozne, upravime proces prijimania mailu zo siete
a nakonfigurujeme si filter, ktorym je jednoduchy shell script
(napriklad anomy filter).

obsah emailu mame na standardnom vstupe, najlepsie pomocou spamc klienta
ho prezenieme kontrolou, ale co teraz ? nie je moznost zistit ze je to
spam, jedine ak cez externy subor a potom hladat relevantne hlavicky.
prilis sa mi toto nepozdava ale, napada/ma niekoho sikovnejsie riesenie?

pripadne skusit zmenit chovanie prepinaca -c (spamc) s tym, ze vrati
miesto standardnych navratovych hodnot aj nieco ine, ak sa jedna o spam
s tym, ze vzdy vrati na standardny vystup aj obsah mailu.

ak to niekoho zaujima, bolo by to mozno zaujimave takto prinutit
fungovat, nikde na internete som nenasiel ze by to takto mal niekto
spravene, resp. sa tym mozno nikto nechvali :)

--
Linux 2.4.19-18mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586