SuSE a instalace vyssich verzi programu

Pavel Dobes drak na comdes.cz
Úterý Říjen 1 20:52:02 CEST 2002

> Doufam, ze neda:-) Hned vysvetlim proc. Aktualizace takovych velkych
> projektu, jako je mozilla nebo openoffice nemusi probehnout vzdy bez
> chyby. Uplny zacatecnik s Linuxem by mohl mit potize, protoze neni mozne
> od nej chtit, aby resil nejake problemy se zavislostmi apod.

Slo mi o echo, ze jsou... proste vypsani updatu balicku s moznosti
stahnuti...

> Proto je eminentni snahou nasi spolecnosti pripravit v kazde verzi SuSE
> Linuxu velmi dobre odladeny software, nicmene aktualizace presahujici
> ramec bezpecnostnich zaplat umistujeme separatne pro pokrocilejsi
> uzivatele, kteri jsou jiz schopni si software rucne stahnout a
> nainstalovat.

... baliky od distibutira s vedomim, ze na to uz nestahne ani jednu
bezpecnostni zaplatu. A nebo se pletu? Treba kdyz pak instaluji nejaky na
upgradovanem softu zavisly balicek pres yast2, tak se bere verze
instalovana a nebo z vnitrni databaze yast2? (ve starem yastu to
upozornovalo na instalaci jine verze balicku) Protoze jsem si vsiml, ze se
to pak instaluje s --nodeps (zkusenost s 7.2, nyni nezjisteno). Takze ma
to i jine vyhody, nez to, ze to hleda zavislosti v balicich ktere jsou
primo pro SuSE a ze vim kdo to balil?

> No a pak je zde dalsi druh lidi, kteri si i takove projekty sami
> kompiluji.

... stejne jako treba ja to co v distribuci neni :) a nebo pokud to chceme
skompliovat s podporou cestiny (alevt).

> Rucni instalace je ale pomerne jednoducha (viz. Systemova a referencni
> prirucka, str. 393-395)

Hmm takove ctivejsi man rpm
> --
> S pozdravem,
> Petr Kania
PaD
PS: Je toho trochu vice, ale to jsou otazky na ktere jsem nenalezl
odpoved. Cili: Kdyz jsem uz alespon jednou upgradoval, je jeste bezpecne
pouzivat yast2?