SuSE a instalace vyssich verzi programu

Petr Kania kania na suse.cz
Středa Říjen 2 08:24:04 CEST 2002

Pavel Dobes ve svém dopise z Út 01.říj v 20:52 uvedl(a):

> Slo mi o echo, ze jsou... proste vypsani updatu balicku s moznosti
> stahnuti...
Ptal jsem se vyvojaru a pripravuje se dalsi uprava modulu pro spravu
baliku, ktera by jiz mela podporovat tuto funkci.

> ... baliky od distibutira s vedomim, ze na to uz nestahne ani jednu
> bezpecnostni zaplatu. A nebo se pletu? Treba kdyz pak instaluji nejaky na
> upgradovanem softu zavisly balicek pres yast2, tak se bere verze
> instalovana a nebo z vnitrni databaze yast2? (ve starem yastu to
> upozornovalo na instalaci jine verze balicku) Protoze jsem si vsiml, ze se
> to pak instaluje s --nodeps (zkusenost s 7.2, nyni nezjisteno). Takze ma
> to i jine vyhody, nez to, ze to hleda zavislosti v balicich ktere jsou
> primo pro SuSE a ze vim kdo to balil?
Ty zavislosti se zrovna u mozilly celkem hodi:-)
----------------
kania na hobbit:~> rpm -qR mozilla|wc -l
     46
----------------
Jsem daleko klidnejsi, kdyz pouziji RPMko, ktere je pripraveno pro mou
distribuci a verzi. A ano, delaji se DULEZITE patche i pro balicky, jako
je nova mozilla. Co je ale 'dulezite';), to uz se mi zjistit nepodarilo.

> ... stejne jako treba ja to co v distribuci neni :) a nebo pokud to chceme
> skompliovat s podporou cestiny (alevt).
Kdyz to pisu z vlastni kompilace vimu/muttu a bezim na zkompilovanem spravci
oken, tak je to asi bez komentare, ze?;-))

> PS: Je toho trochu vice, ale to jsou otazky na ktere jsem nenalezl
> odpoved. Cili: Kdyz jsem uz alespon jednou upgradoval, je jeste bezpecne
> pouzivat yast2?
Myslite pouzivat YOU? Ano. U novych RPM baliku YOU respektuje
cislo verze a buildu. Bal bych se (trochu) pouze v pripade, ze mam naistalovane
RPMko mozilly ze SuSE a pak tuto instalaci preplacnu novejsi z jineho
zdroje. V takovem pripade bych rozhodne doporucil puvodni instalaci odstranit,
nebo instalovat novejsi verzi jinam.

--
S pozdravem,
Petr Kania