Spousteni apps v Xkach pres 'su' jako root

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Říjen 2 19:09:53 CEST 2002

On Wed, Oct 02, 2002 at 04:51:10PM +0100, Ondra Válek wrote:
> Zdravim, mam takovy zajimavy problem:
> Kdyz jsem v Xkach nalogovany jako obyc user, pak spustim terminal (napr.
> xterm, neni podstatne), dam su -> jsem root a zkusim z toho terminalu
> spustit neco pro Xka, tak mi to vynada, ze root nema pravo na displej.
>
> Nemam tu hlasku ted po ruce, ale myslim ze to vypada asi takto:
>
> GTK-Warning: user not privileged to open display :0.0

Nejjednodušší řešení je 'xhost localhost', ale má to tu nevýhodu, že
pak mohou k X serveru přistupovat všechny procesy z lokálního počítače.
Jemnější řízení přístupu viz. 'man xauth'. Nebo poněkud perverzní
řešení přes 'ssh -X -l root localhost'.
                                                        Michal KUbeček