XFS a kernel 2.4.18

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 3 08:19:55 CEST 2002

> Prominte mou neznalost, ale co je to ACL a k cemu je to dobre?

ACL je "Acces Control List" a je to rozsireni standardnich
owner-group-world prav. Kazdy objekt muze mit krome vlastnika a skupiny
jeste seznam dalsich useru a group a jejich prav. Pri rozhodovani o
pristupu se pak aplikuje algoritmus, ktery v urcitem poradi ta prava
vyhodnocuje (je to v POSIX, takze to lze snadno najit).

Dalsi sympaticka vec, kterou to umi, jsou tzv. defaultni ACL pro adresare,
pokud adresar ma takovy ACL, tak objekty, ktere jsou uvnitr vytvarene maji
ACL nastavene podle tohoto defaultniho, takze lze konecne snadno resit
pripad jednoho adresare, do ktereho maji mit pristup jen uzivatele urcite
groupy (nastavenim defaultniho acl na 770 maji vznikle objekty tato prava
i presto, ze umask je napr. 022, coz ve spojeni s chmod g+s je presne to,
co potrebujeme).

-- Honza Houstek