SAMBA ako PDC, obmedzenie moznosti prihlasenia

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Čtvrtek Říjen 3 07:47:56 CEST 2002

> V sambe, ktera to resi (3.0) jsou ty udaje ulozeny v ldapu a
> nebo v tdb.
> LDAP sam podle me neumi omezit pristup uzivatele k ldapu a navic je
> potreba pocitat s tim, ze uzivatel zustava prihlasen pres hodinu, kdy
> prihlasen byt nesmi, takze server jej musi odlogovat a na to hratky s
> login scriptem nezabiraji.

To je mi jasne. Ted je otazka, jak shodit uzivatele pripojeneho na sambu
tak, aby ho to odhlasilo ze systemu. To bude chtit nejen slusnou znalost
samby, ale i wokynek. Ja osobne nevim, jak na to.
Napadla me jedna cunarna. Nebijte me. Pokud by byla jen jedna skupina lidi,
kteri by se nesmeli pripojovat v urcity cas, tak by slo udelat kopii
smbpasswd, kde by se jim zmenily hesla ne neco strasneho a v prislusnou dobu
by se to prohodilo za skutecne smbpasswd. Od te chvile by prestalo fungovat
pripojeni na server. Ale to neresi pristup k PC jako takovy.

TNX