bezpečnost - was: Re: XFS a kernel 2.4.18

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Čtvrtek Říjen 3 09:04:25 CEST 2002

| Odesílatel: Kovar Jan <Kovar_J na tese.cz>
| Prominte mou neznalost, ale co je to ACL a k cemu je to dobre?

ACcess list, každý objekt na filesystému má možnost přiřadit uživatele nebo
skupinu a jeho práva. Vyžadováno u třídy zabezpečení B1 a lepší (mám teda
pocit).

BTW, Solaris dosahuje B1 pokud na něm nejede samba 8-)

Linux lze nakonfigurovat taky na B1 (B2??? -- má s tím někdo zkušenosti --
???), ale standardní distribuce bez externích doplňků to nesplní ani kdyby
jánevímco. Proto taky jsou drahé distribuce, kde to je odladěno a které
(snad) mají certifikát.

V open-source světě ale platí, že to co by stál closed-source produkt XY si
lze za stejné náklady udělat sám, navíc se člověk něčemu přiučí a nebude
muset platit tech. podporu. Pokud ale tlačí čas (šéf), nutno platit.

Zdraví JL