WinXP dual boot?

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Čtvrtek Říjen 3 08:00:05 CEST 2002

> Problém je, že já jsem se nikdy s Windows XP nesetkal a trochu se
> bojím, abych na nich něco nepolámal. Konkrétně mám tyto otázky:
>
> 1) Je možné smrskávat diskové oddíly (jak se řeknou správně česky
> 	partitions?) s WinXP pomocí fips?

No, pokud je to NTFS, tak bych to nezkousel. U FAT32 to klidne udelejte.

> 2) Vím, že linux stále ještě neumí bezpečně rw přístup na NTFS
> 	oddíly (to není katastrofální -- prostě bude mít přístup ro
> 	a přenášet bude buď pomocí diskety nebo pomocí sítě na druhý
> 	počítač a zpátky). Je možné WinXP nějak přepnout do FAT bez
> 	nutnosti reinstalace?

To bohuzel nejde, i kdyz by to hodne lidi uvitalo. Jedine zkusit na netu
hledat nejake utility od tretich stran. Ale na svem PC bych to nezkousel.

> 3) WinXP mají tu pošahanou registraci. Když jim smrsknu disk
> 	nebudou se na mě zlobit (přeregistrování by nevadilo, ale aby
> 	se mi nezhroutily)?

Pokud vam nevadi preregistrace, tak zazalohujte data, smazte to. Vytvorte si
partisny a pak si nainstalujte XP znovu. Je to jednodussi nez potom hledat v
cem je chyba.

TNX