WinXP dual boot?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Říjen 4 07:52:43 CEST 2002

On Wed, 2 Oct 2002 18:32:35 +0000 (UTC), Matej Cepl wrote:

: Problém je, že já jsem se nikdy s Windows XP nesetkal a trochu se
: bojím, abych na nich něco nepolámal. Konkrétně mám tyto otázky:

K tomu notebooku musia byt bud CD-cka s XP a nainstalovanym
software, alebo nejake recovery CD. V prvom pripade proste
zahodte celu instalaciu a urobte ju znovu, v druhom sa poradte
s predajcom (resp. s Dell-om), ci je recovery mozny aj do inej
particie (IMHO by problem byt nemal, inak by sa tazko riesili
pripady havarovanych diskov vymenenych za iny a.p.).

: 1) Je možné smrskávat diskové oddíly (jak se řeknou správně česky
: 	partitions?) s WinXP pomocí fips?

To netusim. Ak to islo s 2000-kami, pojde to aj s XP - tam sa
toho nejak moc nemenilo.

: 2) Vím, že linux stále ještě neumí bezpečně rw přístup na NTFS
: 	oddíly (to není katastrofální -- prostě bude mít přístup ro
: 	a přenášet bude buď pomocí diskety nebo pomocí sítě na druhý
: 	počítač a zpátky). Je možné WinXP nějak přepnout do FAT bez
: 	nutnosti reinstalace?

To urcite nie. Odporucam urobit jednu FAT32 particiu na vzajomnu
vymenu dat - je s tym jednoznacne najmenej problemov.

: 3) WinXP mají tu pošahanou registraci. Když jim smrsknu disk
: 	nebudou se na mě zlobit (přeregistrování by nevadilo, ale aby
: 	se mi nezhroutily)?

Registracia vyzaduje, aby sa zmenilo viac komponent systemu -
iba zmena oddielu by vadit nemala. Ale tazko povedat, zdrojak
som nevidel :-)))

Ak to chcete mat iste, vykuchajte disk, pripojte ho niekam
kde je vacsi disk (ci uz ako druhy do notebooku alebo
cez adapter do desktopu) a nejakym dd-ckom, Ghostom a.p.
si urobte jeho kompletnu zalohu. Ak sa nieco posaha,
budete sa aspon vediet vratit.

Zdravi
--
                                    Stano