mod_czech pro Apache 2.0

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pátek Říjen 4 14:11:55 CEST 2002

Hello, world!\n

>   1) Nezacal uz nekdo neco takoveho?
>   2) Myslite, ze je nutne podporovat vsechny "specialitky" jako postfixy
> nebo urcovani kodovani primo v dokumentu?

Mam to uz delsi dobu v planu a promyslene, ale casu se mi na to jaksi
nedostava.

Asi neni sance mod_czech jednoduse preportovat, protoze zasahuje do
vnitrnosti Apache dosti zasadnim zpusobem, ale pomoci filtrovaciho
mechanismu Apache 2.0 pujde zaridit totez velice snadno a pravdepodobne
bez jedineho patche do zbytku serveru.

| Skutecne si myslite, ze v dnesni dobe je potreba neco takoveho
| pouzivat?

Myslim, ze jeste stale ano. Vetsine dnesnich browseru sice uz staci
poslat korektni Accept-Charset a ony si text prekoduji samy, ovsem
na problemy narazite jednak v pripadech, kdy browser vubec zadny
cesky font nema (obvykle neni schopen si text "odhackovat") a hlavne
pri prenosu dat v opacnem smeru -- formulare browser obvykle posle
v kodovani, ktere se mu namane, a server na to nema prakticky zadny
vliv.

Ovsem naproste vetsiny featurek stareho mod_czech se pravdepodobne
pujde zbavit -- charset negotiation uz podporuji temer vsichni, takze
neni zapotrebi explicitni vyber kodovani, tim padem odpada veskere
prepisovani linku a podobne zbesilosti.

Pravdepodobne pujde vyjit z existujiciho mod_charset, jenze ten umi
opravdu jenom prekodovavat podle konfigurace, takze je potreba doplnit
vsechno okolo charset negotiation.

Nenasel by se nekdo, kdo by se chtel tohoto projektu ujmout? Myslim,
ze je slusna sance, aby se takovy modul stal standardni soucasti Apache
a mozna by se nasel i nejaky sponzor.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
Every program in development at MIT expands until it can read mail.