mod_czech pro Apache 2.0

Michal Kara lemming na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 4 14:36:00 CEST 2002

> Mam to uz delsi dobu v planu a promyslene, ale casu se mi na to jaksi
> nedostava.
>
> Asi neni sance mod_czech jednoduse preportovat, protoze zasahuje do
> vnitrnosti Apache dosti zasadnim zpusobem,

  Ja jsem si rikal, jestli mam napsat preportovat nebo prepsat :-) Ale neco
by se pouzit mohlo. Mozna to prekodovavani, ale jestli ho ma stavajici
mod_charset dobre, tak se muze pouzit on.

> ale pomoci filtrovaciho
> mechanismu Apache 2.0 pujde zaridit totez velice snadno a pravdepodobne
> bez jedineho patche do zbytku serveru.

  Presne tak. Zase bude zivot o neco jednodussi :-)

> Myslim, ze jeste stale ano. Vetsine dnesnich browseru sice uz staci
> poslat korektni Accept-Charset a ony si text prekoduji samy, ovsem
> na problemy narazite jednak v pripadech, kdy browser vubec zadny
> cesky font nema (obvykle neni schopen si text "odhackovat") a hlavne
> pri prenosu dat v opacnem smeru -- formulare browser obvykle posle
> v kodovani, ktere se mu namane, a server na to nema prakticky zadny
> vliv.

  Browseru Accept-Charset? Spis Content-type, ne? A lze nyni Apache 2.0
nastavit aby to kodovani uvadel u kazde odpovedi?

  Jinak treba IE 5.0 kdyz dostane stranky v ISO tak formular posle take v
ISO. Ale rozhodne bych na to nespolehal.

> Ovsem naproste vetsiny featurek stareho mod_czech se pravdepodobne
> pujde zbavit -- charset negotiation uz podporuji temer vsichni, takze
> neni zapotrebi explicitni vyber kodovani, tim padem odpada veskere
> prepisovani linku a podobne zbesilosti.

  Noo, explicitniho kodovani se obcas hodi. Treba kdyz chci ciste
ASCII (ne ISO-8859-1), to je moc pekna featurka :-) I kdyz uznavam, ze
prepisovani odkazu je dost slozite. Je fakt, ze si to muzu prekodovat potom,
ale stalo by to za uvahu.

> Nenasel by se nekdo, kdo by se chtel tohoto projektu ujmout? Myslim,
> ze je slusna sance, aby se takovy modul stal standardni soucasti Apache
> a mozna by se nasel i nejaky sponzor.

  Ja jsem ten dopis psal s tim, ze pokud se nikdo nechytne, tak ze bych se
toho mozna ujal sam :-)

  Ale jeste stale jsem neslysel nazor na podporu postfixu a explicitniho
kodovani v dokumentech...

							Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----