HP omnibook vt6200, rh8, sitovka rtl8139 - sit 0 bodu

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Říjen 5 22:32:43 CEST 2002

On Sat, Oct 05, 2002 at 09:57:31PM +0200, Milan Sorm wrote:

> instalace bez podpory Kanji, Cnn, Emacs a podobnych zahranicnich veci) mi
                                    ^^^^^
:-)

> [...]
> ok. /etc/rc.d/init.d/network start ovsem zakrici (je nastaveno dhcp vse), ze
> je chyba na linkove vrstve a zda mam pripojeny kabel (coz mam, protoze z
> winxp mi to chodi)...
>
> Pokus nastavit adresu rucne pomoci ifconfig na vhodnou dopadl tak, ze se
> adresa i nasledne zaznamy v routovaci tabulce pridali, ale ping na router
> neodpovida.
>
> Zkouska tcpdump -i eth0 ukazala, ze se zarizeni do promiskuitniho rezimu
> prepina (alespon podle hlasek v logu), lec informace chodici po siti

To je podezřelé, ledka connect by měla svítit, jakmile je karta
správně propojena s protistranou.

Podobnou věc jsem zažil asi před půl rokem, děla to jen kombinace
jedné konkrétní karty a jednoho hubu jen s jádry řady 2.4 (2.2 byla
OK, Win98 taky). Kdekoli jinde karta fungovala bez odmlouvání, hub
s ostatními počítači také. Stačilo vytáhnout a znovu zastrčit síťový
kabel a všechno bylo zase v pořádku (do příštího restartu). Karta byla
nějaká Micronet s DEC Tulip chipem. Nakonec jsem nezjistil, kdo za to
mohl, protože ten počítač jsem dal jinam.

Spíš bych to viděl na nějaký problém ve spojení, který se pod WinXP
neprojevil. Zkusil jste třeba vyměnit kabel nebo hub/switch, případně
to propojit přes křížený kabel s jiným počítačem?

> Kde delam chybu ?

Nejspíš nikde. Otázkou je spíš, co udělat, aby to chodilo. Zkoušel
jste pustit rtl8139-diag?

                                                       Michal Kubeček