WinXP dual boot?

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Neděle Říjen 6 00:12:37 CEST 2002

MC> Problém je, že já jsem se nikdy s Windows XP nesetkal a trochu se
MC> bojím, abych na nich něco nepolámal. Konkrétně mám tyto otázky:

MC> 1) Je možné smrskávat diskové oddíly (jak se řeknou správně česky
MC>         partitions?) s WinXP pomocí fips?

Jo, presne takhle se to rekne. Partitions jsou skutecne diskove
oddily, nebo ja to tak alespon znam.

Co se tyka fipsu - nikdy jsem s nim nedelal, ale co jsem ted nasel na
netu by to jit melo. Nicmene doporucuji ucinit nejdrive nasledujici:

(1) nekam zazalohovat data (pokud vim tak s NTFS a non-MS nastroji
jsou problemy, neb MS neuvolnil specifikaci)
(2) defragmentovat disk (kvuli volnemu mistu)

MC> 2) Vím, že linux stále ještě neumí bezpečně rw přístup na NTFS
MC>         oddíly (to není katastrofální -- prostě bude mít přístup ro
MC>         a přenášet bude buď pomocí diskety nebo pomocí sítě na druhý
MC>         počítač a zpátky). Je možné WinXP nějak přepnout do FAT bez
MC>         nutnosti reinstalace?

Prepinat to na FAT neni nutne, a ani to nedoporucuji. Myslim ze NTFS
je kvalitnejsi souborovy system (byt uzavreny). Nevim jak by to pak
bylo s pristupovymi pravy (na co WinXP bez prav, to uz jsou lepsi
Win98?)

Misto toho doporucuji udelat tam jednu dostatecne velkou samostatnou
FAT partisnu, ktera bude dostupna z Win i Linuxu.

MC> 3) WinXP mají tu pošahanou registraci. Když jim smrsknu disk
MC>         nebudou se na mě zlobit (přeregistrování by nevadilo, ale aby
MC>         se mi nezhroutily)?

Zhroutit by se nemely (alespon doufam...), a preregistrovavat snad
teke ne (takovato zmena konfigurace by snad mela byt OK).

Tomas