FW: <<< HLEDAM MONITOROVACI SOFTWARE PRO SAMBU >>>

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Říjen 6 22:07:25 CEST 2002

Dne Thu, Oct 03, 2002 at 01:41:04PM +0200, Michal Samek napsal:

> On Ne, 2002-09-29 at 21:54, Dan Ohnesorg wrote

> Muzete upresnit, jak opatchovat klienty? Treba w98? Mne to opravdu z
> nekterych (spise starsich) stroju dela, ale dost neurcitelne. Proste jak
> kdy.

Windows update a stahnout vsechno co doporuci.

> Zakazovat bych je nechtel, je to dost rozdil ve vykonu (urcite na
> sdilenych databazich). A nepozoroval jsem zatim (2 roky) problemy s
> integritou dat, pouze indexu (nekdy) (???!!! proc to taky netusim).

No proc. O cem je vlastne oplock break. Klient v pojeti MS ma vlastni cache,
takze v urcitem useku pameti cachuje cteni i zapisy do souboru a na sit je
hrne az pozdeji, kdyz ma cas (a nebo hned, kdyz ma cas hned). Aby tohle
fungovalo je definovan prave oplock break. Ten zajisti, ze kdyz klient
otevre soubor, ktery ma nekdo jiny otevreny pro cteni nebo zapis, tak se
vyvola oplock break a tim se klient donuti, aby svou cache prepsal na server
drive, nez je druhy klient k souboru pusten. Pokud tohle selze (nepodari se
pozadavek odeslat a nebo klient neprovede flush na svou cache) samba
zaloguje oplock break failed a druheho klienta k souboru pusti.

Jenze v tehle chvili ti klienti potencionalne pouzivaji ruzne soubory. Jeden
bezi nad tim co ma v cache a druhy nad tim z disku. Takze napr. alokace
noveho ID pres autoincrement v accessu selze, dojde davkrat k alokaci
stejneho ID (to jsem videl na vlastni oci).

No a proc to zlobi malo kdy? Protoze je to typicka, tusim se to jmenuje,
race condicion. Nekdy ma klient malo co na praci a prepise svou cache hned.
Jindy oplock neselze a nebo selze ve fazi, kdyz je uz defacto proveden a
samba ceka na potvrzeni od klienta, ze akci skoncil a nekdy se tam deje buh
vi co. Kdyby to vyvojari vedeli (a nebo jim nekdo rekl, jak presne to maji
volat pro vsechny mozne verze MS stacku), tak by se zadna takova hlaska v
logu nikdy neobjevila.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.