ucetnictvi pod Linux

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pondělí Říjen 7 11:30:37 CEST 2002

>  Co znamena "uznane"? IMHO muzete pouzivat treva Excel v kombinaci s
> kulickovym pocitadlem a vesteckou kouli -- pokud vase priznani bude OK
> a budete mit veskere doklady a spravne vystupy tak vam nikdo
>  nemuze nic rict.
>
>     Karel

Jiste, nicmene jde o to, ze malokdo pouziva ucetnictvi jen k tomu, aby
spocital vysledek a ten rucne prepsal do formularu.
Sam (zatim) pouzivam Money2k, a na konci kvartalu proste dam tiskove
sestavy-tisk priznani dph, tak jak to vyleze z tiskarny to podepisu a
poslu financaku.
Ti se podivaji a zjisti, ze treba spocitana dan se lisi v radu jednotek
korun, diky zaokrouhlovani jednotlivych dokladu. Zeptaji se cim jsem to
delal, reknu money2k a oni to vezmou, neb ten sw znaji a uznavaji ho. Kdyz
jim reknu ze jsem si to pocital rucne, tak ke mne napochoduji s plnou
paradou a udelaji mi kontrolu na celou dobu co podnikam....

Obecne se da rici, ze spousta veci v ucetnictvi se dela v rozporu se
zakonem  o ucetnictvi ale toleruje se (napr. - kde v samoobsluze potravin
Vam na nakup daji doklad kde je vase jmeno a adresa, tak jak to vyzaduje
zakon o ucetnictvi?).

Jirka

--
Jiri Chaloupka